Сучасний урок НУШ

Початкове навчання: прийом «Робота в експертних групах». Мої педагогічні знахідки

24.11.2019 933 1

Джерело: https://nus.org.ua/articles/do-uvagy-vchyteliv-modul-z-integrovanogo-kursu-ukrayinska-mova-dlya-2-pilotnogo-klasu-15-tyzhden/

Щоб робота над прочитаним текстом не була для учнів нудною, я часто користуюся прийомом «Робота в експертних групах». Після читання твору пропоную дітям об’єднатися в групи у будь-який спосіб: за бажанням, за обраними малюнками чи кольорами тощо. Діти стають експертами, які аналізують події, описані у творі.

Експертні групи можуть бути різні: «Психологи», «Фантазери», «Літературознавці», «Мовознавці», «Природознавці», «Правознавці», «Захисники тварин», «Художники» та інші. Назви груп залежать від твору, з яким працюємо на уроці, а також від фантазії вчителя.

Урок літературного читання. 3-й клас.

 

Тема. Василь Чухліб «Равлик».

Робота в групах.

Група «Захисники тварин» обговорюють питання:

— Чому не можна знищувати равликів? (Равлики переробляють значну частину відмерлих організмів. Зникнення равликів погіршить екологічний стан, від якого залежить і життя людини.)

«Природознавці» шукають в оповіданні цікавий матеріал про життя равликів. (Багато равликів можна зустріти після дощу. Це тому, що вони п’ють воду не тільки ротом, а й за допомогою зовнішніх покривів шкіри.)

«Правознавці» обговорюють питання:

— Як ви вважаєте, чи було в оповіданні порушено права равлика? (Було порушено, тому що кожен має обирати свій шлях самостійно.)

«Літературознавці» :

— Чи є прочитаний твір оповіданням і чому? (Це оповідання, тому що твір є невеличкий за обсягом і розповідає про реальні події із життя)

«Мовознавці» добирають синоніми до слова «прямує». (Іде, простує, чимчикує…).

«Психологи» висловлюють власне ставлення до вчинків героїв. (Тато та Тетянка вважали, що зроблять краще для равлика, але ніхто не може знати думки інших. Ніхто не має права втручатися в чуже життя.)

Після представлення напрацювань кожної групи всім дякую за роботу, діти також дякують одне одному.

Таким чином на уроці вчимося аналізувати події твору, розвиваємо емоційний інтелект молодших школярів, критичне мислення, учимося взаємодіяти, слухати інших, упевнено і аргументовано висловлювати свою думку.

Автор: С. М. Степанець, учитель початкових класів, Вільшанська ЗОШ І–ІІІ ступенів, Житомирська обл.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук

Відгуки читачів

  • Олена

    26 листопада 2019

    Цікаво!