Сучасний урок ІКТ. Іновації Творчість, ідеї

Скрапбукінг, або географія власноруч. Мої педагогічні знахідки

17.11.2019 248 0

Основна проблема сучасного школяра полягає у мотивації. Дитині важко уявляти себе в майбутній професії, усвідомлювати процес заробітку на життя, вона не зовсім розуміє, де використати набуті знання, а це формує її споживацький підхід до буття.

Проблема «нецікаво», «воно мені не потрібно» ліквідовується сучасними інтерактивними формами й методами роботи: квестами, кейсами, скрапбукінгом, спрямованими на результат «тут і сьогодні», який дитина може отримати в процесі розв’язання певної практичної або навчальної проблеми. Результати такої роботи можна одразу отримати, обміркувати й застосувати у житті.

Досвід навчальної діяльності створить нові навички та компетенції, стане безцінним досягненням учня, що може вплинути на його життєві цінності.

Колись давно, коли я сама ще була школяркою, страшенно не любила саме уроки географії за те, що були нецікавими, монотонними, одноманітними і на них можна було заснути…

Так склалося, що моє життя пов’язалося зі школою. А іронія долі в тому, що викладати я почала саме ту ненависну колись географію… І от в роздумах про «шляхи Господні…» я дійшла думки, що повинна зробити так, аби мої учні згадували уроки географії, як цікаві, креативні, фантастичні, що дали можливість почуватися корисними, такими, що мають крила.

Я вирішила використовувати цікаві, новітні незвичні та активні методи роботи на своїх уроках. Це такі: уроки-квести, зйомки тематичних фільмів і відеороликів, сугестивних уроків, уроки-вистави, захисти кейсів тощо.

Ось  посилання на відео про мій досвід:

 

Ба більше, практикую написання ессе, сенканів, акро-віршів і створення скрапбукінгів, міні-книжечок та mind map тощо.

  

Декілька слів про скрапбукінг. Це вид ручної творчості, в основі якої декоративне оформлення фотоальбомів. Зі свого досвіду можу сказати, що цей метод можна назвати «географія власноруч». Учні в захваті від скрапбукінгу, бо для них це політ фантазії, творчості , креативності та неординарності.

  

Спостерігаючи за своїми учнями під час таких уроків я помітила, що ці активні форми й методи дають змогу зробити навчання цікавим, значущою частиною діяльності кожного учня, адже учень у цьому випадку і актор, і дослідник, і практик, і експериментатор. Головне — учень не пасивний. Він бере активну участь в здобутті, накопиченні й застосуванні знань.

  

Щоб застосувати всі ці технології, діти активно використовують інтернет, адже вони живуть у сучасному світі. Ці вміння їм необхідні. Учні проявляють фантазію і творчість, неабияку акторську майстерність, а найголовніше — вони із задоволенням набувають нових знань і вмінь.

Наприклад, для зйомок фільму чи ролику потрібно знати певні програми. І діти активно долучаються до процесу опанування цих умінь.

  

Мені імпонує народна мудрість: «Не навчайте дітей так, як навчали нас. Вони народилися в інший час».

Саме інноваційні технології передбачають розв’язання цього питання. Той учитель, який прагне розкрити всі здібності й таланти своїх учнів, навчити їх вчитися, знаходити істину, обов’язково шукатиме шляхи вдосконалення своєї методики.

Автор: Чайковська О. В., учитель географії вищої категорії Коростенського навчально-виховного комплексу «Школа-гімназія № 2 імені Володимира Сингаївського» Житомирської області.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук