Сучасний урок ІКТ. Іновації Досвід виховання

Шкільна освіта в Канаді: 3 основні тенденції розвитку

11.11.2019 487 0

Суспільство та освітяни Канади вважають, що найбільше вплинуть на життя наступного покоління такі тенденції.

  • Цифрова культура

Батьки хочуть, аби школи допомагали учням вивчати новітні технології, щоб діти використовували цифрові технології впевнено, критично та відповідально.

  • Поява нових технологій

Школи стрімко впроваджують технології в освіту, аби оновити класичні методи навчання й максимально залучити учнів до навчального процесу.

  • Навички для життя та роботи

Батьки прагнуть, аби їхні діти здобували комплексну освіту, що стоїть значно вище від стандартної системи оцінювання, завдяки якій можна набути соціальних та професійних навичок, необхідних для життя.

Цифрова культура

Сучасні діти вже у дошкільному віці розуміються на світовій мережі не гірше за дорослих. За статистикою, у Канаді три з чотирьох сімей мають удома мобільні девайси (ноутбук, планшет чи смартфон), а кожна третя дитина обов’язково для виконання шкільного домашнього завдання використовує цифрові технології.

Тоді як майже дві третини батьків у Канаді вбачають у використанні цифрових технологій тільки переваги,  понад 50 % погоджуються: чим менше їхні діти проводять часу онлайн, тим краще. Тож існує потреба у компетентних джерелах, які б допомагали раціонально й з користю використовувати цифрові технології.

49 % канадських родин уважають: батькам необхідно більше уваги приділяти тому, що їхні діти роблять у Інтернеті

MediaSmarts (2018)

2019 року предмет «Кібербезпека» додали до освітніх програм канадських шкіл. Ця дисципліна має освічувати вчителів, батьків та учнів про цифрову культуру, зокрема безпечне використання соціальних медіа, приватність хмарних сервісів та запобіжні методи проти онлайн-шахрайства.

Близько 40 % канадських батьків запевняють, що їхні діти іноді сумніваються у достовірності  знайденої інформації. Тож предмет цифрової культури має зробити пошук у Інтернеті безпечним та ефективним.

Як зазначають дослідники, виникла необхідність навчити учнів, як бути впевненим та грамотним користувачем інтернету. Впевнена поведінка у світовій мережі забезпечить їхню безпеку та ефективність використання. Але більшість шкіл досі не інтегрували цей освітній курс у їхні технологічні програми, зазвичай надаючи перевагу сфокусованим на здобутті технологічних навичок. Канада сподівається це змінити — почалося внутрішнє інвестування у розвиток кібербезпеки.

Наша освітня система потребує постійного розвитку, оскільки вона тісно пов’язана зі стрімкою еволюцією технологій і швидким темпом нашого життя. Я вважаю, нам необхідно інвестувати час та енергію у цей аспект освіти.

Jen Jenson, директор Інституту досліджень

цифрового навчання в Йоркському університеті

Поява новітніх технологій

У Канаді значна увага зосереджена на дослідженні потенціальних можливостей новітніх технологій. Наприклад, 2017 року федеральний уряд взяв на себе зобов’язання виділити близько 125 мільйонів доларів для розроблення технологій штучного інтелекту (ШІ). Таким чином Канада стала першою у світі країною, яка має національну стратегію розвитку штучного інтелекту.

У рамках системи освіти намагаються зробити техніку доступнішою для використання у всіх класних кімнатах. Для прикладу, Районний відділ шкільної освіти Торонто не має певного плану співвідношення кількості учнів та персональних комп’ютерів, унаслідок чого деякі школи мають співвідношення 1:1,  а інші — 8:1.

Науковці вивчають можливості новітніх технологій у системі освіти. Дослідження підтвердили, що застосування так званої доповненої або аугментованої реальності в ході освітнього процесу поліпшує ефективність навчання та підвищує мотивацію до здобуття знань. До 2022 року кількість користувачів мобільної аугментованої реальності в усьому світі може сягати 2 мільярдів.

Національна організація “Canadians for 21st Century Learning and Innovation” заохочує школи застосовувати цифрову платформу навчання, аби потім учні легко адаптувалися до умов сучасного цифрового світу, що стрімко розвивається.

Наша мета, у яку ми інвестуємо весь наш час та енергію: навчити дітей використовувати нові технології на рівні шкільної освіти. Ми робимо усе можливе, аби учні, у яких не має доступу до цифрових технологій удома, мали змогу опанувати ІТ-навички у класі.

Jen Jenson, директор Інституту досліджень

 цифрового навчання в Йоркському університеті

Навички для роботи та життя

Дослідження свідчать, що близько 25 % робочих місць виявляться непотрібними вже впродовж цього десятиліття через стрімкий розвиток технологій. Підвищиться попит, так би мовити, на людські навички, зокрема критичне мислення, координація, соціальна взаємодія та розв’язання складних завдань.

Як результат, більше значення буде приділятися соціальним навичкам, або навичкам міжособистісної взаємодії. Дослідники з’ясували, що високий рівень емоційного інтелекту пов’язаний із активною лідерською позицією та стресостійкістю. Тож з’являється потреба розвивати в учнів саме такі навички, що допоможуть адаптуватися до умов сучасного світу.

42 % фахівців з питань персоналу в Онтаріо вважають, що новим працівникам бракує навичок швидкого розв’язання проблем, уважності до деталей, навичок міжособистісної взаємодії чи командної роботи.

70,7 % фахівців з питань управління персоналом уважають, що модифікація навчальної програми середньої школи може допомогти учням здобути соціальні навички, зокрема впевненість, готовність співпрацювати, емпатія та критичне мислення.

Головне — дати дітям знання та вміння, аби підготувати майбутніх фахівців. Програми професійної підготовки Квебеку пропонуються окремо від загальних програм. 73 % випускників таких програм у середній школі старші 24 років, тож таке навчання, зазвичай, дає другий шанс для опанування навичок нової професії.

«Один департамент шкільної освіти в Онтаріо змінив навчальну програму так, аби вона відповідала потребам та бажанням сучасного учня, умовам та реаліям модерного світу третього тисячоліття».

Jen Jenson, директор Інституту досліджень цифрового навчання в Йоркському університеті

За матеріалами статті: Future of the Classroom: Emerging Trends in K-12 Education Canada Edition

http://services.google.com/fh/files/misc/canada_future_of_the_classroom_country_report.pdf

Переклад і літературна обробка Марина Андріївна Чайка

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук