Сучасний урок ІКТ. Іновації Досвід виховання

Міжпредметна інтеграція — цікаво і учню, і учителю. Мої педагогічні знахідки

02.11.2019 182 0

Існує думка, що ми, вчителі, знаємо відповідь на будь-яке запитання. На превеликий жаль, це не так. Мені, наприклад, дуже складно відповісти, чому діти не хочуть вчитися, і як зробити так, аби вони вчилися без примусу. Дехто скаже, що відповідь проста — потрібно їх зацікавити! Згодна, але як це зробити? Адже кожному учневі цікаве щось своє, а кожен учитель намагається зробити саме свій предмет найцікавішим. А як бути з іншими предметами? Свій плекати, а решту — зневажати? Проте, з кожного предмета є програма, яку слід обов’язково виконати.

Напевно не помилюся, якщо скажу, що програма — це основний документ для кожного вчителя.  Звісно, вчитель інформатики не є винятком  з цього правила. В пояснювальній записці до програми з інформатики, зокрема зазначено: «Випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя».

Вочевидь, що тільки одна дисципліна, навіть така, як інформатика, не впорається з такою багатогранною задачею, як ця. Який же вихід є у вчителя, щоб виконати державну замову на випускника основної школи? Висновок очевидний — використовувати зв’язки між предметами. Сьогодні це називають інтеграцією. Наразі ця тема є дуже популярною.

Але для мене, як учителя, вона була актуальною завжди. Саме в інтеграції я бачу відповіді на питання, зазначені на початку публікації. Саме їй я завдячую багатьма досягненнями своїх учнів, які посіли почесні місця у різних творчих конкурсах та змаганнях. Завдяки інтеграції дисциплін різних галузей у шкільний курс інформатики, я плідно працювала з багатьма своїми колегами та учнями, в результаті чого змогла здобути вищу кваліфікаційну категорію в черговій атестації. Щодо педагогічних знахідок — то вони також пов’язані з цією  темою.

Незважаючи на те, що про інтеграцію дуже багато написано, кожен учитель, звісно,  робить це по-своєму. І я не є винятком. Я також інтегрую тільки те, що можу, вмію та вважаю за потрібне. Це, наприклад, можуть бути бінарний урок,  творча робота на конкурс або маленькі «краплинки» інтегрування інших дисциплін на моєму уроці. Розгляньмо приклад таких «краплинок».

Сьогодні з’явилося багато Інтернет-олімпіад, які можна використовувати як засіб мотивації учнів до вивчення певного предмета. Звісно, учень отримує за це оцінку. Так от, розрахувати власну оцінку я пропоную самому учневі. Залежно від того, скільки балів зі ста він набрав, учень обчислює, скільки балів я маю поставити йому з інформатики до журналу. Для цього потрібно знати, як розв’язати пропорцію, тобто матеріал з математики за 6-й клас. Ще можуть знадобитися знання правила округлення десяткових дробів. У дуже простих випадках це можна зробити навіть усно (але я дозволяю користуватися будь-чим), наприклад:

                        100 балів —12 балів            (оскільки 75 — це три чверті від 100, то  три чверті від 12 це буде 9 балів)

                        75 балів — ? балів               

Якщо учень правильно обчислив свою оцінку, я додаю йому один бал, тобто у цьому випадку у журнал виставляю 10 балів. Це звичайно дрібниця, але школярам дуже подобається, та й мені також.

На жаль, двох аркушів А4, запропонованих у межах цього конкурсу,  недостатньо для опису всіх знахідок, а обрати лише одну дуже важко, оскільки всі вони мені дорогі. Тому пропоную посилання на мої  роботи :

Також пропонуємо завантажити матеріали автора:

  

Автор: Смірнова І. Г., учитель інформатики, ЗОШ № 15, г. Маріуполь, Донецька обл.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук