Досвід виховання ЗДО Творчість, ідеї

Геоконт та кораблик Плюх-плюх

25.10.2019 80 0

Бути сучасним педагогом зовсім не просто, адже сьогодні діти зовсім інші! Щоб зацікавити малят, варто мати свою чарівну ідею, педагогічну знахідку! У мене невеличкий педагогічного стажу. Так сталося в житті, що педагогом я вирішила стати, коли моя донька пішла до першого класу. Бути студентом, коли тобі за тридцять, важко, але дійсно цікаво, тому що вибір був зроблений свідомо. Кожна лекція викладачів, кожне практичне заняття намагалася зберегти в голові, занотувати, уявляла, як краще використати його на практиці.

Роки навчання промайнули занадто швидко. Настав час, коли я влаштувалася на роботу в дитячий садок. І тут зрозуміла, що практика — це зовсім інше. Сучасні реалії наших дитячих садків бажають бути ліпшими. Дітей майже тридцять, всадовити їх треба так, аби кожному було зручно, щоб діти слухали тебе, намагатися не «принизити гідність дитини», бо завтра прийде невдоволена матуся і запитуватиме: «Чому моя дитина сиділа не там, де вона хотіла?». Та головна проблема була в тому, щоб зацікавити малят. Терміново потрібно було шукати щось цікаве, нестандартне, а головне — казкове.

І знову в пригоді стали лекції викладачів, простори Інтернету. Я розуміла, що без гри не може бути повноцінного розумового розвитку. Завдання, подане дітям в ігровій формі, дасть змогу не лише швидко повторити, закріпити чи систематизувати знання, але й зацікавить дітлахів та спонукатиме їх до діяльності.

Найбільше мені припала до душі методика навчання грою В. Воскобовича «Казкові лабіринти гри». Виявилося, що купити іграшки та методичку в Україні було проблематично та дорого.

Тому мені спала на думку ідея зробити аналогічні ігри власноруч. Велику підтримку отримала від батьків своїх вихованців. Кожна мама й тато допомагали як могли. Так у моїх малят з’явилися цікаві ігри, казкові герої, атмосфера казкового лісу.

Ігри дають можливість вихователеві творчо мислити, не дотримувати стандартизації, щоразу вигадувати нову казку, занурюватись у чудернацький світ фантазії.

Найбільш моїх малят зацікавили такі ігри, як «Геоконт», Кораблик «Плюх-плюх», «Квітка-семицвітка».

Геоконт у народі — це дощечка з гвіздками, на які натягнуті різнокольорові гумки таким чином, що утворюються контури геометричних фігур, літер.

  

Кораблик «Плюх-плюх» (кораблик із фетру із семи щоглів і різнокольоровими вітрилами) привертає увагу малюків надовго.

  

Використання цієї гри дає змогу розширити знання про дні тижня, удосконалювати вміння орієнтуватися в просторі, розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.

Кожна гра-заняття допомагає виховувати дружні стосунки, бажання прийти на допомогу, вміння слухати й розуміти вихователя.

Цікаві заняття поєдную з квестом, наприкінці якого мої дітлахи завжди здобувають перемогу й отримують подарунки.

Якщо діти не можуть впоратися із завданням, пропоную легше. А до цього повертаємося за декілька днів.

Використовуючи казкові ігри вже два роки, я отримала найважливіший результат — щасливих, розумних, творчих дітей.

Автор: Щипська Л. М., вихователь Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 22 «Ластівка» Білоцерківської міської ради Київської області

Поділитися в Viber Залишити свій відгук