Сучасний урок НУШ Творчість, ідеї

Як викладачеві зарубіжної літератури порозумітися з цифровим поколінням студентів? Мої педагогічні знахідки

23.10.2019 93 0

Погодьтесь, що від того, чого ми навчимо сучасне «цифрове покоління», залежить наше теперішнє і майбутнє.

Який він, студент «покоління Z»? Він жвавий, мобільний, вразливий, схильний до рефлексії, прагне швидкого позитивного результату за короткий термін.

Як краще працювати з «цифровим поколінням» на занятті з предмета «Зарубіжна література» для отримання високого результату? Як з ним порозумітися? Кожен викладач шукає власні шляхи відповідей на ці питання.

Джерело:  https://uamodna.com/articles/chomu-u-vashyh-ditey-ne-povynno-buty-zhodnyh-mobiljnyh-gadzhetiv/

Безперечно, необхідно застосовувати можливості сучасних інформаційних технологій. Для того щоб поліпшити розуміння студентами часу і місця дії твору, застосовую квест-карти, де розміщую контент для пошуку статей, фотографій, відео, інтерактивної графіки.

Наприклад, під час вивчення творів періоду Другої світової війни (твори Е. М. Хемінгуея, Е. М. Ремарка, Б. Брехта) в однойменному контенті пропоную студентам квест-карту, після опрацювання якої вони дають короткий огляд соціальних, політичних й економічних умов періоду, а також коментують слайд-шоу з фотографіями тієї епохи. Під час вивчення поезії Другої світової війни, висвітлюємо історичні факти на сторінці карти в контенті «Холокост».

Творча робота студента з власною квест-картою дає змогу розповісти про вузлові точки життєвого і творчого шляху автора.

При узагальненні тематичного модулю формуємо компетенції студентів щодо аналізу і синтезу. Для цього даю завдання скласти літературний ландшафт певного історичного періоду регіону, штату чи країни.

Така робота спонукає студентів до творчості. Складаючи власні варіанти квест-карт, вони виявляють креативність. До речі, студенти полюбляють працювати в групах.

Заохочую студентів приходити до класу з питаннями, що дає змогу опрацьовувати матеріал опційно. Це ще один спосіб мотивувати учнів до читання.

фото 2

Сьогодні, як ніколи, дуже важливі способи подачі матеріалу на занятті, зокрема: актуальність, цікавість, елемент гри. Робота з цитатами дає великі можливості пов’язати події творів із «реальним світом», сьогоденням. Пропоную студентам поєднати ключові цитати твору зі статтями новин, фотографіями, з контентом реаліті-шоу, чи телеканалів, що висвітлюють відповідну ідею. Наприклад, студент може дати відповідь на питання типу «Як сьогодні звучать знамениті цитати?» та прокоментувати їх з інтерпретацією:

«Золото — ось духовна суть усього теперішнього суспільства» (О.де Бальзак «Гобсек»);

«У класиків потрібно вчитися, а не наслідувати їх… Людина не для того створена, щоб терпіти поразки…Людину можна знищити, але її неможливо перемогти» (Е. М. Хемінгуей «Старий і море»).

Ігрові моменти реалізуємо на заняттях шляхом інсценування, літературного ток-маскараду або літературного стендапу. Наприклад, для того аби студенти глибше зрозуміли, що таке перетворення, пропоную уявити себе в образі головного героя — Грегора Замзи (Ф. Кафка «Перевтілення») та відповісти на запитання до образу: «Як ви гадаєте, чому ви перетворились на комаху? Що нового для себе зрозуміли?».  На ці питання студент відповідає флешмобом.

Такі завдання вчать розуміти власні та чужі почуття, звертати увагу на складність та унікальність особистості.

Для проведення рефлексії та саморефлексії пропоную виконати графічний роман тим, хто вміє малювати, створювати колажі, постери. Сучасне покоління не уявляє свого життя без публічності. Методика «сенкан», яку доцільно використовувати на етапі рефлексії, дає змогу студентам показати себе, свої почуття, ставлення до об’єкта, що вивчається.

Лікар
Рішучий, дієвий
Вірив, писав, сподівався.
Література — моє покликання.

(М. О. Булгаков «Записки юного лікаря»)

Як бути з «цифровим поколінням»? Відповідь: потрібно йти в ногу з часом, «не чекати на того, хто йде позаду, а наздоганяти того, хто попереду» (Аристотель), бути креативним, не боятися нового, застосовувати найсучасніші педагогічні технології (адаптивного навчання, «перевернутого класу»).Тільки тоді на вас чекає успіх.

Автор: О. Б. Єчина, викладач зарубіжної літератури та англійської мови, Криворізький медичний коледж

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук