Казка про Помічника Did. Мої педагогічні знахідки
Не секрет, що кожен учитель шукає засоби, як зацікавити учнів у вивченні свого предмета. Як зробити, щоб процес навчання був максимально продуктивним? Як складне перетворити на легке? І тут фантазія педагога стає безмежною. Я, наприклад, вигадую та розповідаю учням початкової школи так звані «казочки», коли ознайомлюю їх з основою англійської граматики. Одну з них пропоную вашій увазі.
Коли я пояснюю учням правила утворення Past Simple, їм важко запам’ятати, що в заперечних та питальних реченнях замість другої форми, яку ми використовуємо в стверджувальних реченнях, слід використовувати першу форму дієслова. Тоді я кажу учням: «Сідаймо рядком та слухаймо ладком. Сьогодні я розповім вам казочку про Помічника Past Simple на імʼя Did…»
Гуляли якось два дієслова у Past Simple, йшли собі, розмовляли про те, про се. У Правильного дієслова був рюкзак — закінчення -ed, а у Неправильного дієслова — дві сумки (II форма). І почали вони вихвалятися:
— Я грав у хокей у парку вчора! I PLAYED hockey in the park yesterday! — сказало Правильне дієслово.
— А я їздив на машині по парку! I DROVE a car in the park!— сказало Неправильне дієслово.
— Ти не грав у хокей, бо зараз літо!
— А ти не їздив на машині, бо не вмієш!
Згодом уже точиться суперечка. Сперечатись завжди важко, тож на допомогу прибіг Помічник Past Simple, допоміжне дієслово Did. Помічник забрав у Правильного дієслова рюкзак, а у Неправильного дієслова одну сумку. Обидва дієслова знову опинилися у першій формі!
І вже з легкістю продовжили:
— Ти не грав у хокей! You did not PLAY hockey!
— А ти не їздив на машині! You did not DRIVE a car!
Прикро та сумно стало Помічнику Did, тому вирішив він помирити друзів. Він вийшов уперед і сказав: «Друзі, спробуйте замість суперечки запитати один в одного, що правда, а що ні! А я вам знову допоможу, зроблю перший, важкий для вас крок уперед». І помічник Did побіг уперед, а за ним пішли дієслова, Правильне і Неправильне, обидва в першій формі.
— Did you PLAY hockey yesterday? — запитало Неправильне дієслово.
— No, I did not PLAY hockey. Did you DRIVE a car? — в свою чергу відповіло та запитало Правильне дієслово.
— No, I did not DRIVE a car.
Відтоді Правильне і Неправильне дієслова гуляли разом з Помічником Did. І жодна суперечка, і жодне примирення не обходились без нього.
P. S.
Цю казку я вигадала десять років тому, коли моя донька навчалась у третьому класі. Зараз їй 18. Вона студентка, але й досі пам’ятає мамину казочку. Я попросила її намалювати ілюстрації до казки. Ось що в неї вийшло.
Автор: Н. В. Подзерка
Сподобалась тема? Тоді замовляйте:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/
Мітки
-
21 січня 2021
Інтернет-марафон "Комплексне рішення: кейс для вчителів початкової школи". Посилання для входу -
19 січня 2021
Нові посібники з виховної роботи для 1-4 класів НУШ! -
14 січня 2021
Як поєднати надскладне: роботу вдома і дистанційне навчання дітей -
11 січня 2021
«Зимові забави» — серія новорічних зошитів для учнів початкової школи! -
08 січня 2021
Запрошуємо на безкоштовний Січневий Інтернет-марафон! -
04 січня 2021
Різдвяний лінгво-краєзнавчий словник