Сучасний урок НУШ Творчість, ідеї

Навчати математики важко? А спробуйте зробити це граючи! Мої педагогічні знахідки

13.10.2019 2359 0

Навчати математики важко? А спробуйте це зробити через гру. Адже всім відомо, що мотивувати навчання, розвивати мислення легше й ефективніше, коли діти грають. Гра допомагає розкриває творчі здібності та емоції, а надскладні завдання в ігровій формі стають цікавими пригодами.

Мабуть, нікого вже не здивуєш конструктором LEGO. Але він надихає на творчість не лише дітей, але й пробуджує креативне мислення педагога.
До тем, що опановуємо на уроках, намагаюсь розробити певні вправи з використанням LEGO.

Вправа «Побудуй місточки»

Учитель повідомляє координати, дитина викладає, якщо завдання виконано правильно, то на бланку з’явиться малюнок.

«Побудуй місточки:

«кораблик»

Від 2 до 3, від 2 до 5, поєднай 8 із 4 та 6, 5 з його сусідами.

  

Дітлахи полюбляють виконувати цю вправу навпаки: спочатку скласти малюнок, а потім розробити його «маршрут».

Вправа «Кольорові» вирази

Учні залюбки розв’язують «кольорові» вирази. Закриваючи відповіді на таблиці цеглинками відповідного кольору, із задоволенням отримують 3-D малюнок.

«Квіточка»

3 + 2 (синій)            3 + 3 (червоний)
2 + 3 (синій)           5 + 3 (зелений)
3 + 4 (синій)            3 + 6 (зелений)
4 + 3 (синій)           7 + 3 (зелений)

  

Вправа «Математичний бій»

Різновидом «кольорових» виразів є «математичний бій» (робота із таблицею «Десятки та одиниці»). Діти мають закрити цеглинками відповідні клітинки.

«Математичний бій. Собачка»

Обчислювальний ланцюжок: суму 11 і 1; збільш на 10; зменш на 1; це перший доданок, другий — 12, познач суму; збільш на один десяток; відніми 10 та додай 1; познач наступне число; збільш на 10; зменш на 20 і додай 1.

  

LEGO вимірює час

Помічником LEGO стає і під час вивчення теми «Час». Можна не просто викладати стрілки на циферблаті, але й встановлювати час на табло до полудня і після.

  

Будь-яке із запропонованих завдань можна виконувати по-різному: індивідуально, в парах, малих групах; на уроці та позаурочно. Вирази можна добирати відповідно до тем, які вивчаються, зокрема: математичні диктанти, обчислювальні ланцюжки, селфі-аудити, змагання тощо. А найголовніше — діти навчаються порозуміння. Збираючись разом, вчаться домовлятися, співпрацювати.

Автор: Н. В. Андреєва, учитель початкових класів ЗОШ І–ІІ ст. № 64, м. Миколаїв

Поділитися в Viber Залишити свій відгук