Навчати математики важко? А спробуйте зробити це граючи! Мої педагогічні знахідки
Навчати математики важко? А спробуйте це зробити через гру. Адже всім відомо, що мотивувати навчання, розвивати мислення легше й ефективніше, коли діти грають. Гра допомагає розкриває творчі здібності та емоції, а надскладні завдання в ігровій формі стають цікавими пригодами.
Мабуть, нікого вже не здивуєш конструктором LEGO. Але він надихає на творчість не лише дітей, але й пробуджує креативне мислення педагога.
До тем, що опановуємо на уроках, намагаюсь розробити певні вправи з використанням LEGO.
Вправа «Побудуй місточки»
Учитель повідомляє координати, дитина викладає, якщо завдання виконано правильно, то на бланку з’явиться малюнок.
«Побудуй місточки:
«кораблик»
Від 2 до 3, від 2 до 5, поєднай 8 із 4 та 6, 5 з його сусідами.
Дітлахи полюбляють виконувати цю вправу навпаки: спочатку скласти малюнок, а потім розробити його «маршрут».
Вправа «Кольорові» вирази
Учні залюбки розв’язують «кольорові» вирази. Закриваючи відповіді на таблиці цеглинками відповідного кольору, із задоволенням отримують 3-D малюнок.
«Квіточка»
3 + 2 (синій) 3 + 3 (червоний)
2 + 3 (синій) 5 + 3 (зелений)
3 + 4 (синій) 3 + 6 (зелений)
4 + 3 (синій) 7 + 3 (зелений)
Вправа «Математичний бій»
Різновидом «кольорових» виразів є «математичний бій» (робота із таблицею «Десятки та одиниці»). Діти мають закрити цеглинками відповідні клітинки.
«Математичний бій. Собачка»
Обчислювальний ланцюжок: суму 11 і 1; збільш на 10; зменш на 1; це перший доданок, другий — 12, познач суму; збільш на один десяток; відніми 10 та додай 1; познач наступне число; збільш на 10; зменш на 20 і додай 1.
LEGO вимірює час
Помічником LEGO стає і під час вивчення теми «Час». Можна не просто викладати стрілки на циферблаті, але й встановлювати час на табло до полудня і після.
Будь-яке із запропонованих завдань можна виконувати по-різному: індивідуально, в парах, малих групах; на уроці та позаурочно. Вирази можна добирати відповідно до тем, які вивчаються, зокрема: математичні диктанти, обчислювальні ланцюжки, селфі-аудити, змагання тощо. А найголовніше — діти навчаються порозуміння. Збираючись разом, вчаться домовлятися, співпрацювати.
Автор: Н. В. Андреєва, учитель початкових класів ЗОШ І–ІІ ст. № 64, м. Миколаїв
Мітки
-
21 січня 2021
Інтернет-марафон "Комплексне рішення: кейс для вчителів початкової школи". Посилання для входу -
19 січня 2021
Нові посібники з виховної роботи для 1-4 класів НУШ! -
14 січня 2021
Як поєднати надскладне: роботу вдома і дистанційне навчання дітей -
11 січня 2021
«Зимові забави» — серія новорічних зошитів для учнів початкової школи! -
08 січня 2021
Запрошуємо на безкоштовний Січневий Інтернет-марафон! -
04 січня 2021
Різдвяний лінгво-краєзнавчий словник