НУШ Психологія Досвід виховання

5 ефективних способів, що допоможуть вашим учням подолати стрес

07.10.2019 784 1

Багато учнів зазнають негативних емоційних сплесків, спричинених навчанням, складністю предметів чи нерозумінням навчального матеріалу.

 

Національна асоціація освіти США (NEA) і Дослідницький центр П’ю (Pew Research Center) провели дослідження та були дуже здивовані результатами, оскільки воно засвідчило, що 70 % підлітків визнали тривогу та депресію як «серйозну проблему». 26 % відзначили, що це «незначна проблема». Національна асоціація освіти визнала підвищений рівень тривожності серед підлітків «епідемією». Сьогодні ця проблема є важливою та актуальною. Напевно, що у вас були учні, які через невдачу з тестом чи річною контрольну замкнулися в собі та припинили вірити в свої сили, скаржились вам на тривогу, стрес чи депресію. Якщо це так, можливо, настав час з’ясувати, як допомогти студентам зменшити рівень стресу та занепокоєння. Звісно, ліквідувати «епідемію» відразу неможливо, але можна поступово допомагати учням, які потребують цього.

Брент Модак — звичайний учитель історії в середній школі.Він був першим учителем, який пілотував програму емоційного та соціального навчання (SEL) ASSET Education, мета якої: допомогти учням зменшити рівень стресу та занепокоєння, що вони відчувають у різних ситуаціях.

5 способів допомогти студентам зменшити рівень стресу і підвищити стресостійкість від Брента Модака

1. Надавайте приклад.

Не очікуйте, що студенти захочуть приборкати своє занепокоєння, якщо ви не робите те саме. Якщо ви визнаєте, що також зазнаєте стресу, і покажете, як долаєте його, — це буде гарним прикладом для ваших учнів.

2. Дотримуйте послідовності у навчанні.

Деякі учителі, які хотіли реалізувати ідею емоційного та соціального навчання, на жаль, зазнали поразки. Причиною цього стала непослідовність виконання програми.

Для того щоб заняття SEL (соціальне та емоційне навчання) були ефективними, навчання має бути послідовними. Брент Модак починав кожен урок у понеділок та п’ятницю вправами SEL для зменшення стресу студентів.

3. Допоможіть студентам визначити «ім’я» стресу.

Деякі з нас завмирають перед обличчям стресу, деякі біжать, коли зазнають тривоги. Дослідження свідчать, що те, як людина реагує на стрес, є певною мірою заздалегідь запрограмованим результатом. Коли містер Модак впровадив навчальну програму SEL у своєму класі, він побачив, що вона ефективно навчає студентів нейробіології, на якій засновано поведінку людини, коли та реагує на стрес. Це дає студентам можливість подумати та сказати: «Це те, як я можу реагувати на стрес, але це не те, як я маю реагувати на стрес».

4. Навчайте конкретних інструментів для подолання труднощів.

Потрібно показати учням конкретні інструменти, розроблені спеціально для того, щоб допомогти їм навчитися долати стрес.

Можливо, ви зараз думаєте: «Це звучить чудово, але я не знаю конкретних інструментів, які допомогли б студентам зменшити стрес». Саме тут стане в пригоді програма ASSET Education. ASSET надає вчителям понад 30 конкретних планів уроків, а також усі матеріали і великий набір інструментів та методик SEL, що підійдуть для всіх учнів.

5. Покладайте реалістичні сподівання.

Одразу кажіть учням, що різним людям підходять різні методики, оскільки у кожного свої проблеми і боротися з ними варто по-різному. Будьте чесні зі своїм класом. Брент Модак каже: «Певний інструмент SEL може і не допомогти. Це нормально. Просто спробуйте інший метод».

У містера Модака була учениця, яка беззастережно відмовлялася брати участь у будь-яких заходах SEL, бо вони їй не допомагали. Вона не вбачала сенсу продовжувати заняття. Через три роки ця дівчина написала містеру Модаку листа, у якому повідомила: «Тільки тепер, коли я навчаюсь у коледжі, я зрозуміла, що турбота про себе — це не егоїзм».

«Якщо б на час навчання в школі я намагався визначити, чи вплинув SEL на цю ученицю, то мусив би визнати, що ні. Але довгостроковий підхід спростовує це судження, оскільки тепер вона усвідомлює важливість SEL. Вона навіть повертається до цих занять, як до способу турботи про себе», — каже Брент Модак.

Переклад та літературна обробка Колодько А. С., студентка журфаку Харківського університету ім. В. Н. Каразіна. За матеріалами https://www.eschoolnews.com/2019/06/19/5-effective-ways-to-help-students-reduce-stress-and-anxiety/?all&fbclid=IwAR2O8U5yW1UVAT20pus2ps3RYh73oEHtjzfi7u1x3upZ-kSQcKjOu4Hfugo

Поділитися в Viber Залишити свій відгук

Відгуки читачів

  • Олена

    05 грудня 2019

    Якщо Ви пишите в назві про учнів, то пишіть і далі про учнів, а не студентів. Між учнем і студентом велика різниця.