Досвід виховання ЗДО

Ностальгія духмяного травня

24.09.2019 1113 0

Пізня весна заквітчала моє місто. Бузок, жасмин та акація змагаються за звання найдухмянішої рослини.

Повертаючись з роботи, неспішними кроками міряю доріжку, що веде через парк повз дитячий майданчик. Він, як завше, гомонить, галасує, сміється безліччю дитячих голосів. Раптом чую: «Наталіє Григорівно! Наталіє Григорівно!» Вдивляюся у юрбу дітлахів. Та це ж мої колишні вихованки Вірочка та Катруся! А дівчатка вже стоять біля огорожі та починають навперебій розповідати:

— А мені собаку купили, таксу, Фунтиком звуть.

— А ми вже перейшли до третього класу!  

— І екологічний гурток відвідуємо, як і в садочку.

— А пам’ятаєте, як ми конкурс інтелектуалів улаштовували?

Погомонівши з дівчатками, пішла далі. Пригадалось, як у старшій групі почала проводити заняття екологічного гуртка «Віконечко у природу». Як самостійно склала план, разом із гуртківцями обирали емблему. Тоді й з’явилась «Пісенька чомусиків», музику до якої дібрала музичний керівник. Кожне заняття гуртка розпочиналось цією піснею. Скільки літератури було опрацьовано, скільки дослідів було дібрано! Тоді ж зазнала труднощів під час пошуку віршів про об’єкти неживої природи та природні явища. Так з’явилися власні вірші «Магніти», «Гроза», «Пісок», «Глина» та інші. Гуртківці слухали їх зацікавлено.

  

Час від часу знання дітей перевіряля за допомогою тестів та шляхом розв’язання проблемних ситуацій.

Одного разу провели конкурс інтелектуалів. Готувалися заздалегідь. Виготовили чорні чотирикутні шапочки з китичками, емблеми. Вихованка Шах Віра разом із мамою підготували дитячу наукову роботу «Ці дивовижні магніти». Для конкурсу гуртківців об’єднали у дві команди, поклали завдання у пронумеровані конверти. Члени команд по черзі крутили рулетку, обираючи номери. Досягнення дітей оцінювало журі. За правильну відповідь команда отримувала фішку. У паузах між раундами гри діти продемонстрували навички експериментування, уміння користуватися лупою та мікроскопом. Під час однієї з пауз Вірочка захистила свою наукову роботу. Вона містила вірші про магніти, опис дослідів з магнітами, цікаві малюнки, ребуси, загадки.

Дівчинка чітко та коротко розповіла про значення магнітів у повсякденному житті людини. Прочитала вірш, написаний мною для гуртка найпершим.

Ці магніти чарівні
так сподобались мені.
Можу я усіх навчити
з ними досліди робити.
Компас і магнітофон,
телевізор, мікрофон.
На магнітиках працюють
і завжди усіх дивують.
Ці, такі звичайні речі,—
незвичайні для малечі!

Потім дівчинка показала кілька простих дослідів з магнітами, загадала загадку, складену самостійно. Її виступ зацікавив інших учасників конкурсу та журі. А Катруся Ярош провела дослід із сіллю та яйцем. Хоча перше яйце покотилося та розбилося, проте дослід вдався.
У гості до малят завітали Білосніжка та Карлсон. Білосніжка подарувала інтелектуалам дзвінку пісеньку, а Карлсон презентував солодощі.
Дошкільники відповіли правильно майже на всі питання. Результат конкурсу — 4 : 4, усі молодці! Після гри кожен гуртківець отримав диплом розумника та ласощі від Карлсона.

Діти дійсно були задоволені від змагань, дослідів, дитячої наукової роботи. Захід, певно, вдався, якщо вже школярами діти згадують про нього через кілька років — це найбільша нагорода для педагога.

Так, радіючи зустрічі з вихованками, приємній згадці, я йшла, дедалі більше занурюючись у нестримне буяння пізньої весни.

Автор: Квич Н. Г., вихователь ЗДО № 12, м. Червоноград Львівської обл.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 
 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук