Досвід виховання Інклюзія ЗДО

Школа маленького екскурсовода. Мої педагогічні знахідки

05.08.2019 288 0

Шукаючи ефективні та сучасні засоби створення цікавого та пізнавального розвивального середовища для дошкільників, вихователі дедалі частіше звертаються до музейної педагогіки. Пропоную вам ознайомитись з нестандартним заняттям, коли екскурсоводами у власноруч створеному міні-музеї є самі діти і це — «Школа маленького екскурсовода».

Завдання міні-музею: сформувати в малюків поняття «музей» та познайомити з роллю музеїв у нашому житті. Ба більше, оновлюється і, безумовно, збагачується й предметно-розвивальне середовище в ЗДО, що сприяє розвитку пізнавальних інтересів малюків, формуються їхні проектно-дослідницькі вміння, адже вихованці залучаються до самостійної пошукової діяльності.

Які саме види педагогічної роботи можна організувати в міні-музеї? Безумовно — екскурсії (проводить вихователь чи підготовлені діти), бесіди, заняття, ранкові зустрічі, дискусії, ігри, міні-дослідження.

Музейна педагогіка — це інноваційна технологія у сфері особистісного виховання маленьких дітей, створює умови занурення дитини у спеціально організоване предметно- просторове середовище. Музейна педагогіка нині є дуже популярним видом педагогічної практики, що надає широкі можливості для навчання, виховання і розвитку дошкільнят.

Я у своїй групі організувала міні-музей грошей. Чому саме музей грошей?

Сучасний дошкільник рано включається в економічне життя своєї родини: стикається з грошима, рекламою, ходить із дорослими до магазину, опановуючи завдяки цьому економічної інформації на життєвому рівні. З безтурботного споживача дитина, набуваючи певних знань, перетворюється на споживача свідомого та, пізніше, на творця предметів споживання. Формування економічної свідомості дає знання про нові сучасні професії (менеджер, фермер, рекламодавець, банкір, рекламний агент, торговельний представник і т. ін.), збагачується дитячий словниковий запас, виникає здоровий інтерес до грошей, усвідомлюються правила їхнього чесного заробляння.
Отже, разом з нашими маленькими екскурсоводами запрошуємо вас на екскурсію «Нашим малятам про гроші потрібно знати»*

*Заняття для старшої групи

Мета:

  • ознайомити дітей з історією виникнення грошей та їхнім призначенням; формувати уявлення про товарно-грошові відносини;
  • розвивати мовлення і поповнювати словник дітей новими словами: товар, бартер, натуральний обмін, валюта, купюра, експонат;
  • виховувати основи музейної культури; розширювати кругозір; відкривати можливості для самостійної дослідницької діяльності.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Привітання гостей

2. Вступна частина

Вихователь (демонструє гаманець). Діти, подивіться, будь ласка, на предмет, що я тримаю у руці. Що це? (Відповіді дітей.) А що ми в ньому знайдемо? (Діти відповідають). Нумо відкриємо його і перевіримо. (Відкриває гаманець, демонструє паперові гроші та монети.)

— А що таке гроші? Навіщо вони? (Це такі предмети, за які можна щось купити.)

— Якими бувають гроші? (Монети і купюри.)

3. Основна частина

Входить Муха-цокотуха.

Я — Муха-цокотуха,

Позолочене брюхо.

Я по полю пішла

І копієчку знайшла.

Піду я на базар

І куплю там самовар.

Вихователь. Муха-цокотуха, а ти насправді вважаєш, що за копієчку можна купити самовар?

Ти, напевно, не знаєш, що таке гроші? Хочеш дізнатися, як гроші прийшли в наше життя?

— Нумо дослідимо гроші як предмет. Де ми це можемо зробити?

— Де взагалі можна отримати інформацію? (Варіанти відповідей: можна самому поміркувати, запитати в іншої людини, прочитати в книзі (енциклопедії), переглянути в інтернеті.)

— Я вам пропоную вирушити до міні-музею грошей і все про дізнатися.

— А що таке музей?  Якими бувають музеї? (Відповіді дітей.)

— Музей — це громадське місце. Там зберігаються предмети — експонати. У музей ходять на екскурсію. Як називається людина, яка проводить екскурсію? (Екскурсовод.)

(Діти згадують правила поведінки в музеї.)

— Мухо-цокотухо, хочеш з нами вирушити в міні-музей?

(Екскурсії проводять діти-екскурсоводи.)

Екскурсія

1-й екскурсовод. Добрий день! Мене звати… Я вам розповім, як раніше люди жили без грошей.

— У далеку давнину в доісторичні часи грошей у людей не було. Та вони їм були й не потрібні. Людина тоді жила в печері, була озброєна кийком і весь час витрачала на добування їжі. Пізніше первісні люди навчилися виготовляти з каменю знаряддя праці — сокири, ножі, списи та стріли. Їжу собі добували завдяки полюванню та ловінню риби.

2-й екскурсовод. Мене звуть… Я вам розповім про те, як люди навчилися обмінювалися предметами без грошей.

Люди поступово набували майстерності у певних професіях: з’явилися гончарі, ковалі, скотарі (тваринники), хлібороби. Працювали добре та виготовляли багато хліба, глечиків, олії тощо.

Вони обмінювалися продуктами своєї праці. Гончарі міняли горщики та глечики, ковалі — ножі, сокири, землероби — зерно, олію, скотарі — биків, шерсть, шкіру тобто здійснювали натуральний обмін, або бартер.

Вихователь. Поступово речей ставало дедалі більше. Люди почали плутатися. Як не помилитися під час обміну, щоб чесно та вигідно здійснити його та отримати потрібні речі? І тоді люди почали використовували для обміну цінні предмети.

1-й екскурсовод. Перші гроші на землі: мушлі каурі — в Примор’ї, буйволи —  в Індії, чай — в Китаї, пір’я — в Океанії, сушена риба — в Ісландії, сіль — в Африці.

У різних країнах був свій товар та свої гроші.

3-й екскурсовод. Добрий день! Мене звуть… Я вам розповім про різновиди грошей.

Спочатку були кам’яні гроші. Але вони були дуже незручними, бо важкі. Найзручнішими виявилися монети — металеві гроші з міді, срібла, золота. На них карбували різні малюнки.

(Діти разом із вихователем розглядають крізь лупу зображення різних монет та монети-експонати музею.)

Вихователь.  Потім з’явилися паперові гроші. Перші паперові гроші були випущені в Китаї. На всіх грошах є малюнки, портрети й обов’язково цифри — номінал. Склавши всі цифри, можна дізнатися, скільки маєш грошей.

Мухо-цокотухо, щоб купити якісний самовар, потрібно зібрати гроші.

Послухайте прислів’я та приказки про гроші.

1. Гірше за всіх бід — коли грошей немає.

2. Раз ти нероба — так і сиди без грошей.

3. Бідний не той, у кого мало, а той, кому мало.

4. У чужій кишені нічого гроші рахувати.

5. Не хвалися сріблом, а хвалися добром.

6. На гроші розуму і здоров’я не купиш.

4. Практична частина

Перед дітьми — карта, розділена на 20 квадратів. У кожному квадраті є свій предмет-малюнок.

Завдання: розкласти монетки на ті картинки, що можна купити за гроші.

5. Заключна частина. Підбиття підсумків заняття

Вихователь. Діти, вам сподобалося в міні-музеї? Що запам’яталося? Що розповісте мамі?

За гроші можна купити багато. Але за них не можна купити любов, повагу, здоров’я.

Бажаю всім вам і нашим гостям бути багатими  та щедрими душею.

Автор: Бородавка О. Д., вихователька КДНЗ № 19 «Ластівка» м. Сєвєродонецьк, Луганська обл.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 
 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук