Сучасний урок ІКТ. Іновації

Віртуальні лабораторії — зручно, ефективно і цікаво. Мої педагогічні знахідки

07.08.2019 1018 0

Кожен учитель ставить за мету якомога краще навчити своїх учнів, дати їм всі знання, якими володіє сам. Але, іноді ми не все можемо відтворити та продемонструвати через брак обладнання, реактивів, біологічних зразків… І це не завжди наша провина, адже багато реакцій є небезпечними для наших учнів, а також є таке поняття, як «нестача коштів». Особливо це відчувається в сільських школах. Саме тому я дізналася про таку педагогічну знахідку як віртуальні лабораторії.

Упровадження віртуальних лабораторій у свою науково-педагогічну діяльність — це власний вибір кожного педагога, але я вважаю що використання таких лабораторії просто необхідне, якщо ми, вчителі, хочемо, аби наші діти мали кращі знання і були зацікавлені предметом. Віртуальні лабораторні роботи значно підвищують ефективність навчального процесу і надають широкі можливості для формування та вдосконалення професійних навичок та інтуїції, а також розвивають творчі здібності учнів.

Процес виконання віртуальних лабораторних робіт практично ідентичний виконанню лабораторних робіт у реальних умовах: використовують обладнання, установки та реактиви, аналогічні реальним. І практично єдина відмінність віртуальних лабораторних робіт від реальних у тому, що виконують їх на комп’ютері.

Учителю хімії використання віртуальних лабораторій просто необхідне. Адже не всі реакції є безпечними для здоров’я дітей, а також реактиви дорожчають і не все можна придбати через заборону використання реактивів не в промисловості. У віртуальній лабораторії діти можуть побачити, як саме проходять реакції, відтворити їх самостійно, не завдаючи шкоди своєму здоров’ю.

Те саме актуально і для вчителів з інших предметів. Для уроків фізики не завжди є обладнання для проведення дослідів. Для біології може бракувати мікроскопів, біологічних зразків. Для математики існують віртуальні лабораторії з цікавої математики.

Зручно використовувати віртуальні лабораторії і під час інтегрованих уроків. В умовах НУШ та інформатизації навчального процесу віртуальні лабораторії є незамінним помічником. Адже впровадження інформаційних технологій — це одне з головних завдань Нової Української школи. У кожного учня є смартфон або планшет, що можна використати для навчання. Використання віртуальних лабораторій — це зручно, прогресивно, ефективно та цікаво як для вчителя, так і для учнів.

Автор: Засоба Ю. О., учитель інформатики Мелітопольського НВК № 16

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук