Досвід виховання Інклюзія

ЛОGO-ROOM — територія партнерства. Мої педагогічні знахідки

29.07.2019 303 0

— А ким працюєте ви?

— Я – логопед!

— О! «Вулиця Койкого! Скажи: «риба»! Оселедець!»

Це ті слова, що я найчастіше чую, спілкуючись із людьми. І не кожен зрозуміє, що логопед— це не професія, а стиль життя.

Знайомство з дитиною, стурбовані дитячі очі, які потрібно зацікавити, налаштувати до роботи й, обов’язково, разом із нею радіти маленьким, але таким великим щоденним перемогам і крокам до досконалості. Та не все залежить лише від мене. Є ще дуже багато факторів, що впливають на успішність корекційного процесу. І головними помічниками, звісно, є батьки. Вони різні: стурбовані, байдужі, зацікавлені. Головна моя мета: залучити батьків до спільної роботи. Саме для цього і була облаштована лого-кімната, територія, де господарюють матусі. «ЛОGO-ROOM, територія мам» — це назва клубу для батьків, який я започаткувала цьогоріч. Назву запозичено у чудового талановитого педагога, логопеда Альони Король, саме вона надихнула мене на «облаштування» такої території для матусь.

Рис. 1, 2, 3.

Ми зустрічаємось у теплій, затишній атмосфері, що підігрівається зацікавленими посмішками, освітлюється блиском очей і гарним позитивним настроєм. Щоб батьки зрозуміли, наскільки важко іноді виконувати такі прості, на їхню думку, завдання і вправи, коротенька інформаційна частина підкріплюється цікавими практичними матеріалом. На засіданнях клубу батьки мали змогу:

     Отримати відповіді на питання, що найчастіше постають.

  • Чи достатньо розвинене мовлення у дитини?
  • Як самостійно обстежити дитину?
  • Що можна зробити вдома, абиполіпшити мовлення малюка?

 Навчилися в ігровій формі проводити заняття, зокрема

  • «смачну» артикуляційну гімнастику з використанням цукерок, фруктів, солодощів;
  • складали логоказки для автоматизації звуків;
  • грали в настільний та пальчиковий твістер;
  • виготовляли посібники для формування мовленнєвого дихання з підручного матеріалу;
  • із задоволенням гралися різнокольоровим льодом — кріотерапія в логопедичній роботі (більше про кріотерапію, ігри та заняття -журнал «ЛОГОПЕД» грудень 2018 року , січень 2019 року).

А на заключному засіданні цього навчального року матусі із захватом брали участь у логопедичному квесті «Стежинками мовлення». Вони мандрували дорогою успіху від зупинки «РОЗМИНКА», на якій за 30 секунд мали дати відповідь на всі запитання, до зупинки «ЗАБЛУКАЛИ ЗВУКИ». Тут чарівні пані робили звуковий аналіз з опорою на картинку. На наступній зупинці «РИМИ» спробували себе в ролі поетес. Ну а потім весело співали логопедичні частівки. Лунав навіть логопедичний реп. Наприкінці всі матусі отримали медалі батьківської слави за активну співпрацю. Головне — відчувалася атмосфера добра і зацікавленості.

Такі зустрічі надихнули мене на думку, що зупинятися не хочу. Вже є нові цікаві ідеї, які втілюємо в життя в лого-кімнаті на території мам.

Автор: Тараненко В. М., учитель-логопед І категорії Первомайського закладу дошкільної освіти ясел- садка №5 комбінованого типу «Золота рибка» (для дітей з вадами зору), Миколаївська обл.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук