ІКТ. Іновації Досвід виховання Творчість, ідеї

Знімальний майданчик у бібліотеці. Мої педагогічні знахідки

22.07.2019 478 0

Звісно ж, це конкурс для вчителів, але... Все таки вирішила взяти участь. Може, мій досвід стане в пригоді бібліотекарям і класним керівникам для згуртування школярів загальною ідеєю, спільною цікавою справою.

Давно вже бібліотека не є тихим, спокійним місцем. Діти приходять сюди не тільки за потрібною книжкою, але й щоб складати казки, вірші, пісні, відгадувати загадки, грати в літературні ігри, малювати тощо. Шумно — так, голосно — звісно, але весело і цікаво.

Беручи участь у Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек, що проходив під девізом «Шкільна бібліотека — центр творчого розвитку дитини», з’явилася ідея створення відеороликів у шкільній бібліотеці.

Ознайомившись із творами Василя Сухомлинського, мені та читачам захотілося переглянути мультик за казкою «Пелюстка і квітка», але... ми не знайшли ані мультфільму, ані відеоролика на ютубі. Ось тут і виникла ідея: ми самі створимо мультфільм за цією казкою.
Усе здавалося досить просто: ідея є, руки є, фарби і папір є. З техніки, щоправда, є тільки смартфон.

Визначили в бібліотеці куточок, знайшли маленький столик, аби дітям було зручно водити фігурки героїв. Ось і «Мейкерспейс» в бібліотеці, про який говорять останнім часом.

Цілий місяць діти працювали в бібліотеці над створенням відеоролика «Пелюстка і квітка». Учні об’єднались у дві робочі групи: «Декоратори» й «Артисти». Час від часу діти переходили з однієї групи в іншу, мінялися ролями.

Були розроблені декорації (небо з сонцем, галявина з трояндами), створені ляльки з паперу на дроті (бджоли, джміль, мураха, пелюстки). Для учнів були проведені майстер-класи з аплікації «Квітуча галявина», техніки витинанки «Дерево життя», паперової пластики «Квітка шипшини».

Почалися репетиції. Учні збирались спочатку один раз на тиждень, потім частіше. Виявилося, що не так-то просто працювати з лялькою, адже складно не переплутати слова під час зйомки. Діти дуже хвилювалися, але допомагали і підбадьорювали одне одного. Головне — не було байдужих.

Роботу закінчили. Кілька разів переглянули ролик, упевнились, що все вийшло. Виклали ролик на сайті бібліотеки та YOUTUBE . Мультфільм показали дітям початкових класів. Відео переглянули не тільки діти, але й дорослі — і вчителі, і батьки.

Та діти не зупинилися на досягнутому. Тепер вони вирішили самі скласти казку і зняти відеоролик. Так виникла серія роликів «Історії паперового міста». Бібліотекар і читачі написали чотири казки. Уже створено декорації, виготовлено ляльки героїв казок і знято два відеоролики: «Різнобарвні павутинки» та «Павучок і Зірочка». Тривають репетиції нової казки «Хмарка і Пелюстка».

Вихід на сцену підвищує самооцінку дитини, активізує творче мислення. Дуже просто виявилося зацікавити дітей чимось для них новим і незвичним, розкриваючи їхній творчий потенціал. Зацікавити так, аби їхні очі горіли, руки працювали, а ноги бігли в бібліотеку.

Ну ж бо допоможемо дітям розкрити їх творчий потенціал, читаючи, граючи, малюючи, пишучи.

Автор: Самойленко С. П., завідувач бібліотеки Рубіжанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. № 4 Рубіжанської міської ради Луганської області.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 

 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук