Сучасний урок

Використання медіа в класі: новинні та розважальні ресурси

10.07.2019 481 0

Важко заперечувати надзвичайно важливу роль медіа у сучасному житті людини. На сьогоднішньому етапі розвитку людство остаточно перейшло у так звану інформаційну епоху, де навички сприйняття, аналізу, створення, опрацювання та передавання інформації стають головною рисою будь-якої успішної людини та життєво необхідні для існування особистості. Цікаві аспекти використання у навчальному процесі новинних та розважальних медіа-ресурсів запропоновані у закордонному досвіді від Susannah Holz.


«Медіа» — популярне слово у сучасному житті, що стосується як засобів спілкування (цифрові медіа, друковані ЗМІ та ін.), так і їхнього змісту (безпосередньо контенту).

У загальному вигляді під терміном «медіа» розуміють засоби комунікації або інструменти, що використовують для зберігання та передавання інформації або даних.

Розгляньмо цінність використання новинних та розважальних медіа під час навчального процесу.

Правильно дібрані засоби масової інформації, їхнє пояснення для учнів стосовно конкретних навичок та знань допоможуть вивести процес навчання з деякої академічної замкненості, полегшать сприйняття і розуміння складних абстрактних понять, нових ідей в навколишньому світі.

Контекст

Викладач «транслює» учням новини із ЗМІ з метою ознайомлення їх із новими аспектами теми. Наприклад, під час вивчення теми «Кінетична накопичувальна енергія» (достатньо суха тема), коротка новина про спортсменів-інвалідів, які використовують леза для бігу (running blades) та вражають своїми досягненнями світ, перенесе тему в зрозумілий простір та надасть можливість зрозуміти практичні аспекти використання у житті, явища, що вивчається.

Джерело: https://buzzsouthafrica.com/oscar-pistorius/

Протези типу леза для бігу (running blades) виготовлені із вуглецевого полімеру (один із основних матеріалів для виробництва бейсбольних біт, шоломів, човнів, автозапчастин). Матеріал водночас легкий та пружний.

2011 року на Олімпіади у Лондоні Оскар Пісторіус (ПАР) вперше брав участь у забігах на рівних зі звичайними атлетами, використовуючи саме ці нові протези. Попри всі нарікання, що застосування у змаганнях таких технічних засобів є неспортивним та нечесним, експертиза довела, що використання вуглецевих лез для бігу не надає жодних переваг спортсменові-інваліду. Їхній принцип дії заснований на використанні кінетичної енергії тіла, що виробляє атлет. Вони не підвищують його швидкість, а просто трансформують зусилля у поштовх, потужність якого залежить тільки від сили спортсмена.

Історичне віддзеркалення

Поточні новини майже завжди акцентовані на «проблемах», які людство намагається розв’язати — від зміни клімату та складних політичних процесів, до освоєння космосу, ґендерних дебатів, нерівності та історичної нерівності. Під час вивчення певних історичних подій (Громадянська війна у США, Британська імперія, створення та розвиток ЄС, Друга світова війна та ін.) ознайомлення з поточними дописами кваліфікованих аналітиків (наприклад, на теми Brexit, подій в Україні, Палестині, та ін.), надає змогу привернути більшу увагу до фундаментальних політичних конфліктів поміж незв’язаних історичних подій.

Розуміння упередженості

Порівнюючи та протиставляючи сучасні події з історичними, учні можуть краще зрозуміти, що кожна історія насправді не є остаточною істиною та, як правило, велика їхня кількість значно забарвлена політичними та особистими ідеологіями того часу, а також безпосереднім ставленням історика до подій, що він описує. Викладач дає завдання проаналізувати «як історія створена» і просить учнів проаналізувати, як у майбутньому будуть розповідати про таки поточні історичні події, як, наприклад, WikiLeaks або Арабська весна, до кого буде адресовано такі історії та із якою метою. Такі види вправ із активним використанням ЗМІ та новин поточного дня допоможуть стимулювати цілу низку важливих навичок — від критичного мислення, ведення досліджень та дебатів до спілкування та розуміння особистих упереджень.

Порівняльні дослідження ЗМІ

Важливо,  щоб учні та студенти, які беруть участь у дослідженнях ЗМІ, правильно розуміли їхню силу. Порівняння, наприклад, статей у стилі clickbait (від click «клацання» + bait «наживка», веб-контент, переважно спрямований на отримання прибутків від онлайн-реклами) зі статтями із поглибленим змістом або розуміння психології (маніпуляції з дофаміном), притаманної «нескінченному прокручуванню» соціальних медіа, наділяє студентів усвідомленням того, наскільки адаптивним і гнучким є наш мозок, а особливо до графічних зображень. Але не все так погано, уроки, які демаскують «залежні» засоби інформації, споживання медіа в Інтернети та порівнюють подібні історії з їхніми показниками кліків, можуть навчити учнів та студентів навичок, необхідних для створення та представлення власних проектів, роблячи їх переконливішими та такими, що запам’ятовуються.

Джерело: https://bitly.su/ebgC

Розважальні ресурси

Розважальні медіа зазвичай менш інформаційно-орієнтовні, ніж ЗМІ, тим не менш вони також є корисним інструментом для використання під час занять. Уявіть хвилювання молодших учнів, які під час вивчення льодовикового періоду або фізики води, отримують від учителя приклади на основі дуже популярного мультфільму «Холодне серце». А такі серіали як «Розповідь служниці» у дуже доступній формі допоможуть старшим школярам дослідити глибокі політичні та ґендерні теми.

Джерело: https://bitly.su/BIoeW

Висновок

Правда у тому, що ми живемо у часи вибухового зростання медіа і, на щастя, багато із них мають достатньо високу якість. Контент, що за якістю знаходиться нижче середнього, насправді, також заслуговує на увагу та вивчення. ЗМІ можуть допомогти у широкому спектрі підготовки до уроків та суттєво вплинути на результати навчання.

Студенти та учні добре обізнані із основними видми медіаконтенту та засобами комунікації, тому з їхнього боку ви знайдете живу підтримку та бажання брати участь у заняттях, побудованих на використанні цих ресурсів. Навіть якщо за програмою їм потрібно вивчити фотосинтез або сухі та складні математичні правила, безумовно можна підсилити урок і стимулювати дебати серед учнів за рахунок інформації із ЗМІ.

За матеріалом Susannah Holz

https://blog.neolms.com/using-news-and-entertainment-media-in-the-classroom/

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук