Self-менеджмент

Хитрощі супермаркетів

12.06.2019 557 0

Мабуть, ніде у цілому світі ви не знайдете жодного супермаркету чи простого магазину, де б до покупців не застосовували певні маркетингові прийоми для підвищення продажів.

Звісно, деякі з цих прийомів дійсно зручні, корисні й вигідні нам, покупцям. Але за однієї умови — коли покупець діє свідомо!!! Наприклад, вам потрібні окуляри для плавання і (о, диво!) в супермаркеті ви натрапили на розпродаж саме цих окулярів. Чому б не зекономити?! Тільки уважно придивіться, чи немає на цих окулярах таких пошкоджень, через які вони будуть непридатні для використання.

Та коли йдучи в супермаркет за конкретними товарами, ви повертаєтеся з повними пакунками всілякого добра, яке навіть не планували купувати. А потім ще й картаєте себе за нестриманість. Чи можна це назвати усвідомленим учинком?
Чому ж покупці часто потрапляють у такі ситуації? Стається так тому, що за допомогою певних хитрих прийомів, супермаркети впливають на те, що споживачі витрачають більше грошей і купують непотрібні товари.

На озброєнні маркетологів є безліч трюків, щоб змусити вас витратити гроші на те, що ви купувати і не збирались. Що ж це за трюки? Дізнайтеся про них!

Ознайомтесь із деякими прийомами і вчиняйте раціонально!

  

ВЕЛИЧЕЗНІ ВІЗКИ

На вході до супермаркету завжди стоять величезні візки. І ви, мабуть, частенько помічали, що маленьких кошиків немає? Робиться це для того, що людям незручно ходити залою з порожнім візком. Його хочеться чимось наповнити. Тому ви починаєте брати навіть те, що не планували купувати.

Дослідники помітили взаємозв’язок між розміром візка та кількістю покупок у чеку: чим більший візок, тим довший чек

ФРУКТИ Й ОВОЧІ РОЗТАШОВАНО НА ВХОДІ

Дослідники протестували характер покупців. З’ясувалося, що досить дати людині можливість спочатку зробити те, що, на її думку, «добре», щоб потім вона сама почала активно виходити за власні межі. Саме тому власники супермаркетів розкладають корисні фрукти й овочі одразу біля входу: чим більше грошей покупець витратить на корисні продукти, тим більше він придбає шкідливих продуктів: пива, чіпсів тощо    

ЗМУШУЮТЬ НАС ВІДЧУТИ ГОЛОД

У багатьох супермаркетах кондитерські вироби знаходяться біля входу. Запах свіжої випічки активує слинні залози, тому ми хочемо одразу ж купити цю смакоту. Ба більше, деякі магазини встановлюють невеликі прилавки, пропонуючи покупцям дегустацію певного продукту. Завжди дивує та кількість людей, які купують товар тільки тому, що почуваються зобов’язаними або голодними. Пам’ятайте: ви нічим нікому не зобов’язані. А щоб уникнути «голодної» покупки, краще перекусіть перед відвідуванням магазину

ТОВАРИ ПЕРШОЇ НЕОБХІДНОСТІ — У ГЛИБИНІ МАГАЗИНУ

Такі необхідні продукти, як хліб, молоко і яйця, розкидані по всьому магазину, щоб ми походили за ними довше, дорогою роблячи спонтанні необдумані покупки. Ми впевнені, що самі вибираємо свій маршрут супермаркетом. Насправді ж маркетологи все продумали, щоб на шляху до заповітної мети нам зустрілося якайбільше спокус. Тому полиці з молочними продуктами ніколи не розташовують біля входу, інакше ми могли б впоратися занадто швидко й піти без двох десятків непотрібних дрібниць  

СВІЖІ ТОВАРИ — У ГЛИБИНІ ПОЛИЦЬ

Зверніть увагу на дату виготовлення товарів. Люди часто нехтують цим. Ми беремо товар, який найближче до краю і звертаємо увагу лише на те, аби він був не прострочений, та й то не завжди. Маркетологи знають цю особливість. Тому з краю полиць завжди лежать товари, у яких спливає термін придатності або просто ті, що були завезені раніше. Але якщо поглянути трохи глибше, то ви виявите, що там дата виготовлення може бути навіть сьогоднішньою. Людям зазвичай незручно переривати весь товар і діставатися кінця полиць, але саме в такий спосіб можна знайти те, що найсвіжіше

УСІ СУПУТНІ ТОВАРИ — ПОРУЧ!

Усе любить пару. Так і в супермаркеті. Так звані супутні товари завжди ставлять поруч з основними. Поруч з пивом — чіпси або пакетики з сушеною рибкою, поруч з печивом — соки або газовані напої, поруч з сорочками — краватки тощо. Усе для того, аби ми купили більше

ЗАКОН «ПРАВОЇ РУКИ»

Більшість супермаркетів працює за так званим законом «правої руки», коли рух відвідувачів організовано проти годинникової стрілки. Тоді покупець, переміщуючись магазином, повсякчас повертає ліворуч, а його погляд найчастіше спрямований на середину правої від нього стіни. Саме в цьому місці розташовано так звані «золоті полиці», а на них — або найдорожчі товари, або продукти з терміном придатності, що спливає

УВАГА НА МЕЛОДІЮ

Чуєте цю мелодію? Дослідження засвідчили, що під спокійну музику людина повільніше рухається і більше витрачає. Усе гучне і ритмічне під забороною — а то ви, чого доброго, прискорите крок і проскочите повз більшість товарів неушкодженим. Під класику люди, як правило, вибирають товари, що дорожче коштують    

СТВОРЕННЯ ІЛЮЗІЇ ШВИДКОЇ ХОДИ

У деяких супермаркетах підлогу відділів з дороговартісним товаром викладено дрібною плиткою, щоб наш візок голосніше торохтів. Ми вважаємо, що йдемо швидко, тому підсвідомо сповільнюємо хід і проводимо більше часу в дорогому відділі

СТИМУЛЮВАННЯ СПОНТАННИХ ПОКУПОК

Біля каси можна помітити ще більше товару, що належить до категорії спонтанних покупок. Батончики, дешеві журнали, жуйки, м’ятні цукерки й газована вода... Останній шанс супермаркету стимулювати нас витратити гроші. Зазвичай біля каси стоять полиці з шоколадками, які ми, швидше за все, візьмемо як нагороду за довгий шопінг. Розглядати й вибирати подібні товари ми будемо в будь-якому випадку — адже потрібно якось згаяти час у черзі. А на тлі «великих» покупок купівля жуйки або батончика «на доріжку» за «півкопійки» просто не сприймаємо серйозно  

АКЦІЇ

Усі акції типу «1 + 1 = 1» або «купіть товар, отримайте подарунок», або «знижка 70 %» можуть бути обманними. Мета таких акцій: переконати покупця придбати товар, що не потрібен, і змусити, аби він думав, що зробив украй вигідну покупку, і навіть розповів друзям. Зрештою ви йдете на касу з безліччю товарів, у яких не було потреби, але які супермаркет за рахунок вас зміг удало реалізувати

НАКЛЕЙКИ ТИПУ «ВИБІР РОКУ»

Деякі товари містять на упаковці такі наліпки: «Вибір року», «Товар року», «Вибір покупців», «Органік», «Біо», «Схвалено педіатрами». Усі ці наклейки можуть не містити жодних підстав, але вже саме розуміння, що цей товар нібито кращий, змушує покупців спиратися на «авторитет» народу і купувати те, що їм не потрібно 

ДВА ТОВАРИ ЗА МЕНШОЮ ЦІНОЮ?

Здається, що потік промоутерських акцій просто невичерпний. Купи один шампунь, тоді другий отримаєш у подарунок. Однак, перш ніж купувати шампунь, подумайте: чи дійсно він вам необхідний, чи припадатиме пилом протягом кількох місяців? Купуючи два товари за меншою ціною, ми мало що виграємо, натомість супермаркет збільшує оборот продажів. Крім того, за зниженими цінами часто продають залежаний або товар з вичерпаним терміном придатності

ОБМЕЖЕНА КІЛЬКІСТЬ ТОВАРІВ

Помічали такі оголошення: «Кількість товарів обмежена», «Залишилося лише 50 одиниць», «Найнижча ціна в Україні», «Знайдете дешевше — повернемо», «Продаж за вигідною ціною тільки до кінця місяця»? Усі ці рекламні акції ґрунтуються на психологічному феномені «дефіциту товару». Працює це так: коли щось цікаве, нам пропонують в обмеженій кількості, ми прагнемо обов’язково це придбати. Навіть якщо нам це зараз не потрібно. Але відчуття обмеженості пропозиції породжує підвищений попит

ПРИВ’ЯЗУЮТЬ НАС ДО СЕБЕ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИСКОНТУ

Ну, а розплачуючись на касі, ми звично дістанемо дисконтну картку. Невелика знижка міцно прив’яже нас до цього супермаркету. А постійний клієнт — це золота жила. Адже ми залишимо тут наступного разу ще більше грошей

ЦІНА НА ЦІННИКУ НЕ ЗБІГАЄТЬСЯ З ЧЕКОМ

Ще одна хитрість супермаркетів. На ціннику висить ще акційна ціна, а на касі вона виявляється вищою. На це продавці зазвичай відповідають, що акція тільки закінчилася, а цінники просто ще не встигли змінити. Що роблять люди тоді? Найчастіше платять завищену ціну, тому що не хочуть бути дріб’язковими. Зручно для магазинів, чи не так?  

 

УВАГА, ВТРАЧАЄТЕ НА КОПІЙКАХ!

Ми всі знаємо цей старий трюк: 0,99 завжди здається значно менше, ніж 1,0. Підсвідомо копійка виростає до гігантських розмірів економії, а рука тягнеться за жаданою «халявою». Так само працюють і жирно перекреслені старі ціни, написані найчастіше більш дрібним шрифтом, і виділені нові. Наш мозок опрацьовує цю інформацію як картинку, а не як арифметичну задачу. Зрештою ми беремо непотрібну нам річ, аби «зекономити». Не лінуйтеся віднімати нову ціну від старої. Іноді результат вас вразить своєю незначністю

МАНІПУЛЯЦІЇ З ДАТАМИ

Як продати товар, у якого спливає термін придатності? Використовувати прийом, за допомогою якого супермаркети виманюють гроші з довірливих покупців. Наприклад, замість виробничої упаковки, на якій зазначено дату виготовлення, розфасувати у власні упаковки, на яких зазначено дату фасування, замість дати виготовлення. Мало хто звертає увагу на такі дрібниці. Тим паче, що фасовані товари зазвичай дешевші заводських. Але краще трохи більше заплатити, купити якісний товар і з чіткою датою виготовлення, ніж купити щось прострочене  

ГНИЛІ І ЗЕЛЕНІ ФРУКТИ ЗА ЦІНОЮ ЯКІСНИХ

У фруктових та овочевих відділах найчастіше маніпуляції проводять зі швидкопсувними або сезонними фруктами. У постачальників цього товару є від 3 до 6 категорій для визначення якості та зрілості фруктів, від неї залежить і ціна. Однак супермаркети «забувають» про категорії та продають зелені банани за ціною стиглих, розкладають підгнилі персики серед цілих. Також магазини пропонують гнилі фрукти за зниженою ціною, хоча за правилами вони повинні їх просто списати й утилізувати. Ще один нескладний фокус, який виробляють менеджери фруктових відділів, — розфасування в пластикові коробочки або кошики зіпсованих ягід упереміш з якісними

«ДИТЯЧІ ПРОДУКТИ»?

Цей обман, за допомогою якого супермаркети виманюють гроші з довірливих покупців, схожий за принципом дії на попередній. Маркетологи помітили, що люди охочіше купують те, що призначено для маленьких споживачів. Нібито дитячі продукти натуральніші, без домішок і консервантів, не шкідливі. Це почали використовувати на кожному кроці. Якщо раніше дитячі продукти можна було знайти тільки на полицях товарів для дітей, то тепер на кожному стелажі можна знайти щось типу «дитині від 3-х років». Однак це не більше, ніж спосіб реалізувати товар 

СТВОРЕННЯ ІЛЮЗІЇ, ЩО ФРУКТИ Й ОВОЧІ СВІЖІ

У більшості супермаркетів овочі та фрукти в овочевому відділі вимиті й начищені до блиску. Часто їх кроплять водою, попри те, що так вони псуватимуться швидше. Чому? Бо люди люблять усе свіже, а в мозку це пов’язано з блискучою, вологою поверхнею. Крім того, у супермаркетах використовують спеціальні речовини для підтримання апетитного вигляду й кольору свіжих фруктів та овочів. За фактом «свіжі» фрукти та овочі, що ми купуємо в супермаркеті, могли місяць до цього знаходитися на складі

М’ЯСО Й РИБА НА ТЛІ БІЛИХ СТІН

М’ясо та рибу найчастіше продають на білому тлі, щоб вони виглядали свіжішими. А такі візуальні трюки, як дерев’яні полиці й приємне освітлення, змушують декого з відвідувачів витрачати більше 

ХОЛОДНІ КОЛЬОРИ НА СТІНАХ

Теплі тони притягують. Холодні — присипляють пильність і сприяють високим продажам. Оптимальний варіант — цегла зовні та холодний блакитний інтер’єр всередині

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Ті товари, що магазин хоче скинути в першу чергу, розкладено на рівні очей. Дешеві крупи, розфасовані у великі пакети, — знизу. Продукти здорового харчування — зверху. А ось гарні коробочки дорогих відомих брендів розставлено так, що ви просто не зможете їх не помітити. Є ще рівень дитячих очей. Сюди вони поставлять, наприклад, солодкі кукурудзяні палички та іншу смакоту, в яку ваш нащадок обов’язково вчепиться і буде просити вас, поки ви не капітулюєте й не погодитеся її купити  

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 
 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук