Сучасний урок ІКТ. Іновації

«Таємниця» успіху домашнього завдання

04.06.2019 1020 0

Про місце домашнього завдання в процесі навчальної діяльності написано чимало, проте його не «люблять» як діти, так і батьки. Перевірка такої роботи для вчителя також частенько перетворюється на умовно-формальну нецікаву витрату часу. Хочу запропонувати варіант перевірки ДЗ, що допоможе змінити ставлення до цього етапу уроку.


Українська література. 6-й клас. Байки Л. Глібова «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»

Домашнє завдання. Прочитати байку Л. Глібова. «Муха і Бджола». Дібрати приклади алегорії. З’ясувати мораль творів.

Гра « Хто я?»

Створюємо 2 групи: «Мухи», «Бджоли».

І рівень. Лідер кожної групи отримує картку з переліком можливих питань.

ІІ рівень. Право на підтримку учасника + візуальна підказка. Можливість звернутися до мережі Інтернет.

ІІІ рівень. Командний батл.

Як це працює?

І рівень

Картка з переліком орієнтовних питань.

1. Я чоловічої статі?

2. Я ссавець?

3. ? (Власне питання)

Якщо учень впевнений, то може запропонувати відповідь. Якщо ні, то переходить до другого рівня. (Варіанти відповіді: муха, бджола.)

ІІ рівень

Лідер отримує малюнок (репродукцію, фото).

  

Проблемне питання. Кому може належати крило?

Учасники групи мають право надавати допомогу, поради.

Учні звертаються до мережі Інтернет. З’ясовують, що муха — це комаха, має 2 крила; бджола — комаха, має 4 крила. Розглядають крило. Висновок: бджола.

Аргументує лідер.

ІІІ рівень. Командний батл

Використовуючи діаграму Венна, опрацьовуємо байку «Муха і Бджола».

  

Команди наводять приклади алегорії, з’ясовують мораль байки.

Чого досягли?

Перевірка перетворюється на цікаве змагання, що відповідає вимогам як навчальної програми, так і учнівським інтересам, віковій психології: заохочення до співпраці, переосмислення «я», засвоєння духовних цінностей, підвищення самооцінки.

Які компетентності реалізуємо?

Спілкування державною мовою, компетентності в природничих науках, інформаційно-цифрову компетентність, соціальну та громадянську, ініціативність та підприємливість, екологічну грамотність, уміння вчитися...

Автор: Книга О. Ю. учитель-методист української мови та літератури,  зарубіжної літератури Одеського  Навчально-виховного комплексу  «Морський ліцей — ЗОШ № 24»

Сподобалась тема? Тоді запрошуємо до перегляду вебінару:

Як домашнім завданням «не втратити» жодного школяра

Поділитися в Viber Залишити свій відгук