«Таємниця» успіху домашнього завдання
Про місце домашнього завдання в процесі навчальної діяльності написано чимало, проте його не «люблять» як діти, так і батьки. Перевірка такої роботи для вчителя також частенько перетворюється на умовно-формальну нецікаву витрату часу. Хочу запропонувати варіант перевірки ДЗ, що допоможе змінити ставлення до цього етапу уроку.
Українська література. 6-й клас. Байки Л. Глібова «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»
Домашнє завдання. Прочитати байку Л. Глібова. «Муха і Бджола». Дібрати приклади алегорії. З’ясувати мораль творів.
Гра « Хто я?»
Створюємо 2 групи: «Мухи», «Бджоли».
І рівень. Лідер кожної групи отримує картку з переліком можливих питань.
ІІ рівень. Право на підтримку учасника + візуальна підказка. Можливість звернутися до мережі Інтернет.
ІІІ рівень. Командний батл.
Як це працює?
І рівень
Картка з переліком орієнтовних питань.
1. Я чоловічої статі?
2. Я ссавець?
3. ? (Власне питання)
Якщо учень впевнений, то може запропонувати відповідь. Якщо ні, то переходить до другого рівня. (Варіанти відповіді: муха, бджола.)
ІІ рівень
Лідер отримує малюнок (репродукцію, фото).
Проблемне питання. Кому може належати крило?
Учасники групи мають право надавати допомогу, поради.
Учні звертаються до мережі Інтернет. З’ясовують, що муха — це комаха, має 2 крила; бджола — комаха, має 4 крила. Розглядають крило. Висновок: бджола.
Аргументує лідер.
ІІІ рівень. Командний батл
Використовуючи діаграму Венна, опрацьовуємо байку «Муха і Бджола».
Команди наводять приклади алегорії, з’ясовують мораль байки.
Чого досягли?
Перевірка перетворюється на цікаве змагання, що відповідає вимогам як навчальної програми, так і учнівським інтересам, віковій психології: заохочення до співпраці, переосмислення «я», засвоєння духовних цінностей, підвищення самооцінки.
Які компетентності реалізуємо?
Спілкування державною мовою, компетентності в природничих науках, інформаційно-цифрову компетентність, соціальну та громадянську, ініціативність та підприємливість, екологічну грамотність, уміння вчитися...
Автор: Книга О. Ю. учитель-методист української мови та літератури, зарубіжної літератури Одеського Навчально-виховного комплексу «Морський ліцей — ЗОШ № 24»
Сподобалась тема? Тоді запрошуємо до перегляду вебінару:
Як домашнім завданням «не втратити» жодного школяра |
![]() |
![]() |
Читайте також
- Урок-телеміст, або #Я_не_сталактит! Мої педагогічні знахідки
- Придбай квиток у фан-зону. Мої педагогічні знахідки
- Знання як «стартовий капітал». Мої педагогічні знахідки.
-
06 грудня 2019
Новорічна зірка з гофрокартону. Майстер-клас -
05 грудня 2019
Вечорниці на Андрія -
04 грудня 2019
Жовтневий Інтернет-марафон для всіх педагогів! -
04 грудня 2019
Новорічні черевички. Сценарій заходу для учнів 7-11 класів -
03 грудня 2019
Свято Нового року. Загальношкільний захід для учнів 8-11 класів -
03 грудня 2019
Компанія ТСО — лідер на ринку України!