Сучасний урок ІКТ. Іновації Творчість, ідеї

Методика CLIL — предметно-мовне інтегроване навчання

12.04.2018 1031 0

У сучасному світі конкурентноспроможними на ринку праці є ті, хто за необхідності вміють водночас  поєднувати, аналізувати та  застосовувати свої знання з декількох дисциплін. У XXI столітті виграє той фахівець, який має не тільки фахові знання, а ще й знає іноземні мови.

Отже, перед освітою постає завдання органічно поєднати між собою фахові знання, предметно-мовні та загальномовні компетенції. Це і є метою, що ставить перед собою методика CLIL (Content and Language Integrated Learning) — предметно-мовне інтегроване навчання.

Застосування методики CLIL у навчальному процесі дає можливість учителям інтегрувати вивчення іноземної мови з іншим навчальним предметом.

Звісно, слід урахувати і психологічний аспект, адже така форма освіти є трохи незвичною. Але не можна відмовлятися від чогось нового тільки тому, що це складно. Досвід успішних європейських країн свідчить про те, що  сьогодні як ніколи у світі важлива міждисциплінарність. На думку спадають слова Д. Рузвельта, який якось сказав: «Ми не можемо збудувати майбутнє для нашої молоді, але ми можемо збудувати нашу молодь для майбутнього!»

Моїм педагогічним відкриттям стало застосування методики CLIL під час вивчення географії в 7-му класі.

Опановуючи географію німецькою мовою, учні 7-го класу синтезують та застосовують знання з географії та німецької мови водночас. Вони роблять важливі висновки, що поєднують знання з навчальних предметів та власний досвід.

Мої учні допитливі, критично мислять, креативні, постійно прагнуть до самовдосконалення та готові до міжкультурного спілкування. Навчаючись за методикою CLIL, дитина може проявити свою індивідуальність, тому що вона створює продукт, не схожий на продукт її товариша.  Оскільки у світі дедалі більше обертів набуває впровадження технічних та цифрових технологій, ми теж не залишаємося осторонь. Цього року мої учні навчилися створювати маленькі пояснювальні відео (Erklärfilme) за технологією  Explainity-Clips. Білий аркуш паперу, ножиці, олівці, малюнки, смартфон, креативна ідея, команда, трохи часу — це все, що потрібно для того, аби пояснити закономірності світу своїм глядачам — однокласникам.

Перед створенням Explainity-Clips учні отримують робочий лист із порадами та інструкціями, як зняти креативне відео. Ці поради ми опрацьовуємо разом в класі, а потім разом переглядаємо  наші фільми та радіємо успіхам своїх однокласників, оскільки я намагаюся навчити їх працювати під гаслом: «Разом ми можемо зробити більше: креативність і кооперація».

Автор: Карева С. В. учитель вищої категорії, “старший учитель”, вчитель німецької мови Енергодарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 

 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук