Сучасний урок Досвід виховання

Мої педагогічні знахідки. Дзвіночок тиші та правило «трійки»

12.04.2018 9193 0

Чи можна організувати урок так, щоб усі учасники отримували насолоду замість стресу? Я впевнена, що можна. І для цього потрібно зовсім трішки. Трішки фантазії та любові. А допоможуть у цьому ігрові методи.

Мені на уроках допомагають ігри, про які я сьогодні розповім і вам.

Правила — на дошку!

На моїх уроках усі дотримують певних правил, що допомагає зробити навчання більш ефективним.

1. Використовуємо світлофор.

У кожного учня є по три кружечки: червоний, жовтий і зелений. Ми завчасно визначили правила: піднятий червоний кружечок означає, що у школяра є запитання до вчителя; жовтий — учень хоче відповісти на запитання; зелений — потрібно вийти до вбиральні. Така система значно ефективніша за просто підведену руку, адже допомагає вчителеві відразу зрозуміти, яку потребу має дитина цієї хвилини.

2. Бережи час!

Діти знають, що порушення правил призводить до того, що вчитель вимушений робити зауваження чи навіть проводити екстрені бесіди (якщо порушення злісне), тобто відволікатися від уроку. А це відбирає хвилини, які можна використати для засвоєння чи повторення матеріалу.

3. Дзвіночок тиші.

Щоб привернути увагу учнів (особливо під час групових вправ) не обов’язково підвищувати голос чи гніватися. Достатньо запровадити на уроці Дзвіночок тиші. Діти знають, що коли лунає дзвіночок, потрібно зосередити всю увагу на вчителеві та створити абсолютну тишу.

4. Правило трійки.

У нас є зубаста трійка, що стежить за злісними порушниками поведінки. Погодьтеся, не дуже приємна процедура — записувати про порушення дисципліни у щоденник. Але і без уваги такі акції порушників не можна залишати. І тоді на допомогу приходить Правило трійки: прізвище порушника записуємо на дошку і за кожне зауваження навпроти ставимо позначку. Три зауваження — запис у щоденник! Такий підхід дає аж три можливості учневі виправитися, аби не розчаровувати ані себе, ані батьків.

Коли дитина бачить правила, усвідомлює їх та погоджується з актуальністю умов, вона має можливість самостійно відкоригувати свою поведінку. Головне — доброзичливість із боку вчителя. І навіть до записів у щоденник не дійде:)

          

Автор: Алєксандрова К. Г.  Дніпропетровська область, м. Синельникове, учитель української мови і літератури Синельниківська ЗОШ № 2

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 
 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук