Досвід виховання Інклюзія

Толерантність, вихованість, людяність. Поради щодо спілкування із особливими дітками

25.04.2019 459 0

Чи знаємо ми, як правильно спілкуватися з дітьми з особливими потребами? Адже така дитина потребує уваги не лише від своїх батьків, але й від усіх оточуючих: однокласників, учителів, батьків та й просто від співпасажирів у міському транспорті. На допомогу вчителям, батькам та дітям пропонуємо пам’ятки ― поради щодо спілкування з особливими дітьми.

ПОРАДИ ДІТЯМ ЩОДО СПІЛКУВАННЯ З ДІТЬМИ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ ЗДОРОВ’Я

1. Діти, які не такі, як ти зовні, усередині такі самі, як ти. Мають таку саму внутрішню будову, вони так само переживають невдачі та радіють успіхам. Вони хочуть бути з іншими дітьми і хочуть, аби дружили з ними. Мають улюблені предмети і ті, які їм не до вподоби. Але, на жаль, вони фізично часто не здатні зробити те, що легко робимо ми. Утім, це не повинно спричинити погане до них ставлення. Спілкуйся з ними, як із рівними. Обговорюй ті самі проблеми, що і з рештою однолітків. Не підтримуй глузування інших дітей.

2. Не виявляй зневагу до дітей з ОМЗ. Не говори: «Ти не зможеш!», «Тобі не зрозуміти!», «Ти довго виконуєш!» і т. ін. Виявляй терпимість.

3. Діти з ОМЗ, з одного боку, часто потребують допомоги та підтримки, але, з іншого боку, не просять її. Чимало дітей образливо сприймають таку допомогу, вважаючи, що вона принижує їх і підкреслює їхні недоліки (навіть якщо ти намагався допомогти щиро). Тому якщо ти надаєш допомогу, то навчися робити так, аби вона не була нав’язливою та її сприймали як природну поведінку.

4. Більше розповідай таким дітям про свої захоплення, інтереси. Часто саме однолітки є для них основним джерелом пізнання навколишнього світу в питаннях психології, педагогіки, соціології.

5. Умій чути таких дітей. Вони багато в чому розбираються краще, оскільки більше часу читають, переглядають пізнавальні передачі.

6. Якщо ти спілкуєшся з однолітком, у якого поганий слух, то не слід голосно кричати або активно жестикулювати. Пам’ятай, що такі діти зазвичай добре «зчитують по губах», тому простеж, щоби під час вашої розмови ви перебували одне навпроти одного. Трапляється, що у таких дітей краще чує праве або, навпаки, ліве вухо. Тоді намагайся ближче стояти з цього боку. Не потрібно говорити з такою дитиною, як з маленькою, адже це сильно ображає.

7. Якщо твій однокласник заїкається або не вимовляє окремих звуків, то це не повинно спричинити його ізолювання. Сприймай це спокійно, не виправляй його (для цього, зрештою, є педагоги і логопеди). Не виказуй свого роздратування.

Поради батькам та вчителям можна завантажити тут:

Укладач: Л. В. Туріщева, канд. психол. наук ХДПУ ім. Г. С. Сковороди

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук