Сучасний урок НУШ Творчість, ідеї

Як використовувати креативні арт-проекти, щоб учні любили математику

29.03.2019 1580 0

Зробимо вивчення математики осмисленим за допомогою веселих проектів, що дають змогу проявитися творчості наших учнів. Поєднаймо мистецтво і математику!

Створення настінних рисунків

Об’єднайте всіх учнів у декілька груп. Запропонуйте кожній із них на аркуші в клітинку зобразити прямокутник, площа якого дорівнює 81 см2. Цей прямокутник може мати рівні сторони (квадрат) або різні — на власний розсуд учнів. Після цього учням потрібно обчислити кількість клітинок, що становлять:

1) 24/81 площі квадрата; 2) 11/81 площі квадрата; 3) 16/81 площі квадрата; 4) 30/81 площі квадрата.

Тепер можна творити: зафарбувати кожну частину квадрата різним кольором, наприклад, 24/81 квадрата зафарбувати блакитним кольором, 11/81 — жовтим, 16/81 — зеленим, 30/81 — рожевим. 

Учні створюють свою неповторну картину — арт-об’єкт. Згодом це можна використати для дизайну приміщення.

Приклад такої картини зображено на рисунку.

  

Музичні дроби

Учні зможуть вивчати дроби, створюючи красиву мелодію, навіть не маючи музичної освіти! Наповніть склянки різною кількістю води і додайте харчовий барвник, як зазначено на рисунку.

  


Запропонуйте учням сформулювати гіпотезу: чому лунають різні звуки під час ударів ложечкою по стаканах. Це залежить від кольору води? Ні! Учні будуть здивовані, що на ці звуки впливає рівень води в стакані. Від того, яка частина стакана заповнена водою, залежить тональність звуку.

Дроби. Колір. Прядильник

Поєднайте математику й мистецтво, створюючи яскраву іграшку! Учні вирізають коло із картону або іншого цупкого матеріалу (діаметром не менше ніж 15 см) і розділяють його на 6 рівних частин. Потім вони зафарбовують ці частини в будь-які кольори, що їм подобаються. Після цього вчитель робить два отвори в центрі кола. Діти беруть 10-сантиметровий шматок пряжі та пропускають його через коло. Його потрібно перемістити в середину шматка пряжі, тримати один бік нитки в петлі не натягуючи. Потім слід зав’язати вузол з іншого боку. Далі потрібно закрутити нитку, обертаючи коло. Тепер витягніть нитку назовні та дайте їй можливість розмотатися. Дивіться, як обертається коло і змішуються кольори!

  

Риболовля й кути

Учні роблять рибку з кола, вирізаного з цупкого паперу. За допомогою транспортира будують кут заданої величини, вирізають його і прикріплюють з іншого боку кола — утворюються ротик і хвостик рибки (див. рисунок).

  

Бажано, щоб усі учні побудували кути різної величини. Щоб грати в цікаву гру, потрібно до рибок прикріпити магніти і зробити вудочку — паличку з ниткою і магнітом на кінці нитки. Тепер учні «рибалять». Витягнувши рибку, за допомогою транспортира вони вимірюють кут, що зображає ротик рибки. Якщо кут виміряний правильно, учень залишає рибку собі, якщо ні — кидає назад. Перемагає учень, який «зловив» більше риби.

Тривимірний колаж: вимірювання

Учні розрізають папір різних кольорів на смуги завширшки 2 см. Потім, використовуючи лінійку, вони виготовляють смуги різної довжини (5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 см) і об’єднують ці смуги в різні конструкції, створюючи тривимірний колаж. Поряд із кожною смугою потрібно зазначити її довжину.

  

Восьминіг-математик

Поєднайте математику, мистецтво й науку в одній справі! Учні виготовляють восьминога, вивчаючи ділення, множення й дроби.

Для того щоб виготовити восьминога, спочатку потрібно аркуш цупкого паперу зігнути навпіл. Потім, застосовуючи лінійку, вони рисують лінії (на половині аркуша), щоб утворилися вісім прямокутників для рук (див. рисунок), і розрізають цю частину аркуша за цими лініями. Далі вони згортають аркуш і скріплюють його. Після цього згинають «руки» восьминога, щоб він мін «сісти».

Виготовивши восьминога, учні перевертають його і на звороті «рук» наклеюють білі кружечки — це присоски у восьминога. Потім вони записують приклад на множення для свого восьминога (наприклад, 3*8=24)

Коментар. Виготовляючи восьминога, учні дізнаються, що у восьминогів є руки (не ноги). Присоски на руках допомагають хапати здобич і пересуватися. Крім того, живіт восьминога розміщений на вершині його голови. Рот восьминога — це твердий дзьоб (не дозволяйте дітям рисувати усміхнене обличчя своєму восьминогу — дзьоб унизу!).

  

Дизайн зоопарку: математика і природничі науки

Учні, співпрацюючи в групах, створюють великий зоопарк. Спочатку вчитель вирізає з паперу в клітинку великі многокутники неправильної форми (див. рисунок) і роздає їх учням. Це — ділянки землі для зоопарку. Завдання учнів: знайти площу і периметр своєї ділянки землі. Потім кожен учень обирає яку-небудь тварину і розглядає важливі аспекти її середовища: мешканцем лісів, лугів чи річок є обрана тварина. Учні розфарбовують свою ділянку землі, дбаючи про те, щоб кольори на ділянці відповідали природному середовищу тварини, щоб та почувалась, як удома. Після цього учні знаходять в Інтернеті зображення цієї тварини і прикріплюють його до своєї ділянки.

Коли всі учні облаштують свої ділянки, вони разом створюють зоопарк.

  

Арт-цукерки

Вивчайте дію множення і дроби, створюючи зображення з цукерок (див. рисунок). Учні створюють зображення, використовуючи різнокольорові цукерки. Після цього вони записують приклад множення, що відповідає створеному зображенню, і дроби, що відповідають кількості цукерок різного кольору.

Приклад

Множення

6 рядів по 6 цукерок у кожному. Усього 6*6=36 (цукерок).

Дроби

Жовті цукерки становлять 2/36 усіх цукерок;

червоні цукерки становлять 8/36 усіх цукерок;

зелені цукерки становлять 6/36 усіх цукерок.

Яку частину всіх цукерок становлять блакитні цукерки?

36-(2+8+6)=20 (цукерок). Отже, блакитні цукерки становлять 20/36 усіх цукерок.

Для виконання цього завдання можна об’єднати учнів у групи. Тоді вони зможуть створювати великі арт-об’єкти і працювати буде цікавіше.

  

Автор: Ерін Бітманн, студентка університету в Цинциннаті, багатопрофільний клас.

Блог: http://eisforexplore.blogspot.com/

Сподобалась тема? Тоді завантажуйте:

 
 
Поділитися в Viber Залишити свій відгук

Читайте також