Сучасний урок Творчість, ідеї

Цікава математика. Лабіринт із кольорової клейкої стрічки

05.03.2019 87 0

Запропонуйте учням об’єднатися в групи і побудувати лабіринт у натуральну величину.

Що вам знадобиться?

  • Лінійки (мірні стрічки).
  • Клейка стрічка (різних кольорів).
  • Три гральні кубики для кожної команди.
  • Ручки.

Побудова лабіринту

Виведіть учнів на майданчик просто неба  та об’єднайте у групи. Кожна група отримує клейкі стрічки різних кольорів, лінійки, по три кубики і ручки. Члени кожної групи по черзі кидають кубики, знаходять суму трьох чисел і будують відрізок лабіринту, довжина якого дорівнює сумі чисел, що випали на кубиках. На кожному відрізку вони записують його довжину.
Учні можуть крутити і повертати свої відрізки, але вони повинні бути пов’язані. Лабіринти, які створюють діти, перетинаються з лабіринтами їхніх однолітків, створюючи гігантський лабіринт у натуральну величину! На власний розсуд, ураховуючи вік і здібності учнів, ви можете запропонувати побувати лабіринт, що складається, наприклад, із п’яти відрізків, а можна збільшити кількість відрізків. Чим більша кількість відрізків, тим більшим буде їхній лабіринт!
Після того, як лабіринт побудований, попросіть учнів пройтися різними шляхами лабіринту. Різнокольорова стрічка допоможе їм знайти шлях від початку до кінця для кожного лабіринту.

Застосування лабіринту

  • Додавання й множення чисел. Одиниці вимірювання довжини (2–4-ті класи)

Під час побудови лабіринту учні демонструють своє вміння виконувати додавання чисел і будувати відрізки заданої довжини. Можна змінити завдання: видати учням по два кубика і запропонувати побувати відрізки лабіринту, довжини яких дорівнюють добутку чисел, що випали на кубиках. При цьому важливо правильно вибрати одиниці вимірювання відрізків. Наприклад, на кубиках випали числа 5 і 3. Отже, учні мають побудувати відрізок завдовжки 15. Для майданчику просто неба розумним буде побудувати відрізок завдовжки 15 дм.

Після цього можна запропонувати учням знайти довжину всього лабіринту: спочатку свого, а потім побудованих учнями інших груп.

  • Кути та їхні види (5-й клас)

Запропонуйте учням знайти кути, що утворюють відрізки лабіринту, визначити вид кожного з кутів: гострий, прямий чи тупий. З’ясувати, який із лабіринтів має найбільшу, а який — найменшу кількість кутів.

  • Елементи статистики (11-й клас)

Запропонуйте учням записати довжини всіх відрізків, із яких складається їхній лабіринт. Таким чином учні отримають вибірку, кількість елементів якої дорівнює кількості відрізків лабіринту. Після цього учні отримують завдання: знайти моду, медіану, розмах і середнє значення вибірки. Можна також запропонувати учням побудувати відповідні гістограму й полігон частот.

Після того, як ці ваші учні розглянули всі математичні аспекти лабіринту, запропонуйте учням інших класів попрацювати з лабіринтом!

Ерін Бітманн, студентка університету в Цинциннаті, багатопрофільний клас.
Блог:
http://eisforexplore.blogspot.com/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук

Читайте також