Досвід виховання Інклюзія ЗДО

Хай живуть хороші мами всіх дівчаток і хлоп’ят! Заняття-розвага з елементами грамоти і логоритміки. Старша група. ФФНМ

05.03.2018 134 0

Мета: закріпити знання дітей про слова, їхні ознаки, дії; продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів, складати трислівне речення, використовуючи сюжетні малюнки; розвивати фонематичне сприймання, аналітичні здібності та уяву, артикуляційний апарат, дрібну та загальну моторику, чуття ритму, темпу музики, мислення, пам’ять, увагу, естетичний смак; збагачувати словниковий запас; учити бути уважними, чуйними; закріпити знання правил поведінки під час урочистих подій, бажання вчитися та говорити правильно; виховувати повагу до жінок, любов і вдячність до мами, бабусі.

Обладнання: плакат; святково прибрана зала; квіти-символи звуків; трислівна схема речення; площинні дво-, три-, чотириповерхові будиночки; логопедичні картки; мікрофон; малюнки — портрети мам; аплікація «Килимок»; стенди; мікрофон.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання (пальчикова вправа «Пальчики вітаються» під музичний супровід)

Доброго ранку, сонечко ясне! (Діти торкаються мізинчиками.)
Доброго ранку, земле прекрасна! (Безіменними пальчиками.)
Доброго ранку, дерева багряні! (Середніми.)
Доброго ранку, квіти духмяні! (Вказівними.)
Доброго ранку, птахи галасливі! (Великими.)
Доброго ранку, люди щасливі!  
(Плескають у долоні. Діти вітаються з гостями.)

ІІ. Основна частина

Дівчинка-веснянка
Надійшла весна прекрасна,
Багатокольорова, тепла, ясна,
Наче дівчина в вінку.
Зацвіли луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.

І. Франко

Логопед. Діти! Яку пору року описано у вірші? (Весну) Яке свято ми відзначаємо навесні? (Свято 8 Березня) Кого вітають цього дня? (Мам, бабусь, сестричок) Про кого ми сьогодні говоритимемо? (Про маму) Розпочинаймо наше заняття-розвагу.

1-ша дитина
Восьме березня настало —
Славне свято всіх жінок,
І сьогодні ми погукали
Наших мам у дитсадок.

2-га дитина
Кожній мамі подарунки
Готували малюки,
Малювали їм малюнки
Вишивали килимки.

3-тя дитина
Ще й прикрашений квітками
Написали їм плакат:
«Хай живуть хороші мами
Всіх дівчаток і хлоп’ят!»

«Мамине свято» Н. Забіла

Логопед. Діти, ваші мами і бабусі сьогодні чарівні, як весна. Їх посмішки зігрівають ваші серця, як тепле весняне сонечко землю. Нехай же ця чарівна посмішка завжди сяє на їхніх обличчях!

— А що дарують на це чудове свято мамам, бабусям, сестричкам? (Подарунки.) Найкращим нашим подарунком будуть знання. Покажемо, чого ми вже навчилися на логопедичних заняттях, чи вміємо вимовляти всі звуки, як готуємося до школи.

Пропоную вам здійснити подорож Країною знань. Звісно, подорожувати зможе лише той, хто не боїться виявити свої знання та вміння. Серед вас немає боягузів? Тоді вперед!

Сідайте у потяг. Із зупинки «Дитячий садок» вирушаємо в дорогу!

(Діти сідають до казкового потяга.)

Вправа для розвитку мовленнєвого дихання «Потяг — ч-ч-ч»

Логопед. Перша зупинка — «Артикуляційна». Перше завдання: покажіть, які вправи для рухливості язичка ви вивчили.

Знаємо, що наш язик — дивовижний чарівник.
Все, що ми захочемо, зробить він охоче!
Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку.
Гостру голочку язик вже давно робити звик.
Побажаєм, стане чашкою, зовсім це йому не важко.
День і ніч ні на хвилину не спиняється годинник.
Зробимо язичком ось так: тік-так, тік-так.
Серед лісу, на горбочку, гарні виросли грибочки,
А найкращий — боровик, з ним знайомий наш язик.
Карлсон прилетів і зранку з’їв варення цілу банку.
Він злизав його ось так. В нього пречудовий смак!
Наш язик — чарівник показав усе, що міг,
Повернувся до хатинки, час настав для відпочинку.

(Діти виконують відповідні вправи.)

Логопед. Друга зупинка — «Мовленнєва».

У якій країні ми живемо? (В Україні)

1-ша дитина
Україна — рідний край.
Поле. Річка. Зеленгай.
Любо стежкою іти —
Тут живемо я і ти!

2-га дитина
Українська наша мова
Завжди в Україні.
В українців у пошані
Здавна і донині.

Логопед. З чого складається наша мова? (З речень. Речення складається зі слів. Наприкінці речення ставиться крапка.) Друге завдання: складіть речення про Україну та визначте кількість слів. (Відповіді дітей.)

— Наступна зупинка — «Загадкова». Завдання: упізнай слово.

Коло, риску, закарлючку
На папері пише ручка.
Все з’єдналось загадково —
І з’явилось перше слово.
Здогадались, яке саме?
Наймиліше в світі... (мама).

Логопед. Як ви здогадалися, що ця загадка про маму? Які слова вам підказали? Як ми ще називаємо маму? (Матуся, мамочка, матінка, неня, мамуля)

— Наступна зупинка — «Пісенна». Ця лагідна, спокійна, мрійлива пісня зігріє ваші серця, дорогі мами і бабусі. Її дарують вам ваші діти, онуки.

Пісня про матір

(муз. О. Швеця, сл. М. Сингаївського)

1. Сонечко всміхнулось —
І проснувся я.
Вже напрацювалась
Матінка моя!

2. Певне це про неї
Пісня солов’я,
Бо найкраща в світі
Матінка моя.

3. Попрацюю з нею,
Ми ж одна сім’я,
І всміхнеться сонце —
Матінка моя.

Логопед. Молодці! Гарно заспівали. Наступна зупинка — «Прислівна». Прослухайте прислів’я та дайте відповідь на запитання.

Коло сонця добре сидіти,
Коло мами добре жити.

Логопед. Із чим порівнюється мама у віршику? (Із сонечком.)

— Як ви вважаєте, чому мама порівнюється із сонечком? (Відповіді дітей)

— Повторіть прислів’я та пригадайте, які ще прислів’я про маму ви знаєте. (Діти повторюють та називають прислів’я хором, індивідуально.)

  • У дитини заболить пальчик, а в матері — серце.
  • Земля — найбагатша, вода — найсильніша, ненька — наймиліша.
  • Материнський гнів, як весняній сніг, рясно впаде, та швидко розтане.

Логопед. Молодці! І з цим завданням ви впоралися. Наступна зупинка — «Звукова».

(Діти під музичний супровід виконують рухи, координуючи їх зі словами.)

Пригадаймо, друзі вмить,
Як пшениченька шумить:
«Ш-ш-ш-ш-ш!»
(Діти піднімають руки вгору і нахиляються в сторони.)
Трактор в полі гуркотить:
«Р-р-р-р-р!»
(Згинають руки у ліктях перед собою, виконуючи колові рухи руками.)
Заспівав комарик тихо:
«З-з-з-з-з!»
(Колові обертання головою.)
А на річці пароплав голосно нам проспівав:
«Л-л-л-л-л!»
(Присідають, а коли підводяться, то промовляють звук [л].)

Логопед

Відпочили — раз, два, три!
Працювати почали.
Гра із звуками весела,
Завітала до оселі,
Посміхніться — раз, два, три!
Назвіть звуки голосні.

(Діти називають голосні звуки, піднімаючи квітку — символ голосного.)

— Якими бувають приголосні звуки? (Твердими та м’якими.)  Якими фішками їх позначають? (Тверді позначають однією рисочкою, а м’які — двома.)

(Діти піднімають квіти-символи.)

Логопед

Поки звуки ми шукали,
Нас картки із фішками чекали.
Хто зображений — назвіть
Та модель слова складіть.
(Діти складають звуковий аналіз слова «мати».)

Логопед. Молодці! Наступна зупинка — «Складова».

В склади зараз будем грати,
Кількість складів у словах визначати
Та в будиночки поселяти.

(Слова: шити, прасувати, колисати, прасувати, вітати, любити. Діти поділять слова на склади та говорять, у якій багатоповерхівці мешкає слово.)

Логопед. Наступна зупинка — «Показова». Об’єднайтеся у дві команди. Одна команда буде показувати дії за малюнками, а інша — відгадувати та складати речення за схемою.

(Діти однієї команди по черзі показують дії за сюжетними малюнками, а діти іншої — складають речення за трислівною схемою.)

Зразки сюжетних малюнків для першої команди:

  • Мама заколисує дитину.
  • Мама прасує білизну.
  • Мама шиє фартушок.
  • Мама пере одяг.

Логопед. Молодці! Виконали завдання. Наступна зупинка — «Граматична». Пропоную вам утворити коло разом зі своїми мамами.

Інтерактивна гра «Мікрофон»

Логопед

Із мамами будемо грати,
Слова-ознаки
Їм добирати.
Один, два, три —
Слово мамі скажи.

Наприклад: мама — добра, ніжна, лагідна, весела, гарна тощо; бабуся — добра, лагідна, турботлива тощо.

(Діти відповідають, передаючи одне одному іграшковий мікрофон.)

III. Підсумок заняття

— Молодці, ви впоралися з усіма завданнями! Повертаймося додому в наш дитячий садок. Підійдіть і привітайте мам і бабусь зі святом! (Вручення подарунків: малюнків-портретів мам, аплікації «Килимок»).

— Чи сподобалося наше свято мамам? Вони самі скажуть.

(Слово батьків. Вручення дітям солодощів.)

Логопед. Діти! Бережіть і шануйте своїх близьких та рідних, турбуйтеся про них! Не забувайте стежини до рідної неньки, будьте слухняними і вихованими дітьми.

Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна пізнати стежки таємничі
Та підкорити далеч космічну.
Можна характер свій подолати,
Штурмом вершини науки узяти,
Можна пройти крізь пустелі і хащі.
Тільки без мами — не можна нізащо:
Все найдорожче, що тільки за нами,
Все починається з нашої мами!

А. Костецький «Все починається з мами»

Автор: І. В. Чижевська, учитель-логопед I категорії ДНЗ № 1 «Сонечко», смт Іванків, Київська обл.
За матеріалами журналу «Логопед».

Сподобалась тема? Тоді завантажуйте:

 
 
Поділитися в Viber Залишити свій відгук

Читайте також