Подвійний Інтернет-марафон: подвійна сила професійного зростання!

11.12.2018 222 0

Цьогоріч українська освіта зазнала багатьох змін. Крок за кроком упродовж року ми дізнавалися особливості реформ, вивчали ключові аспекти та впевнено йшли назустріч сучасній освіті. На жовтневий Інтернет-марафон ми запросили спікерів, які мотивують учнів, шукають шляхи, щоб їх зацікавити, упроваджують в освітній процес новітні технології.

Подвійний Інтернет-марафон у числах:

 

Але була у Інтернет-марафона ще одна родзинка — вебінари від наших колег з Ізраїлю! Ми продовжуємо шукати шляхи, щоб ознайомити вас з найкращими світовими системами освіти. Тож 30 жовтня відбувся вже IV Міжнародний інтернет-марафон «Кращі освітні практики. Досвід Ізраїлю», на якому ізраїльські фахівці розповідали про особливості власної системи освіти та ділилися ефективними методиками. 31 жовтня — 2 листопада проходили вебінари 12-го Всеукраїнського Інтернет-марафона «Змінюємо школу разом: новий освітній простір та сучасні технології».

За чотири дні учасники отримали відповіді на безліч запитань: Навіщо змінювати освіту? З чого починати зміни? Як краще мотивувати учнів до навчання та використовувати сучасні технології?

У чому особливість системи освіти Ізраїлю?

Система освіти Ізраїлю побудована з урахуванням сучасних методик та напрямків. Недарма Ізраїль ще називають країною стартапів. Що ж спонукає такі успіхи? 

1.      З першого класу учнів навчають ставити запитання стосовно будь-чого. Не суттєво, до кого саме ставлять ці запитання: до однокласника, вчителя чи директора. Субординації немає.

2.      Головний принцип дітей «Я все можу». Якщо не вдається впоратись із завданням одним шляхом, вони неодмінно знайдуть ще вісім. У школах активно розвивають креативне мислення — дітям не встановлюють межі у мисленні. 

3.      Учнів навчають бути оптимістами. Адже саме впевнені в успіху люди можуть досягти його. Тому в ізраїльській системі освіти не існують «правильні» чи «неправильні» рішення: діти мають право не погоджуватись з учителем та відстоювати власну точку зору.

4.      Лідером може стати лише емпатична людина. Значну увагу вчитель приділяє тому, аби у класі панувала дружня та приємна атмосфера. Зранку завжди в учнів запитують про їхній настрій та самопочуття. Такий етап навчального процесу за метою схожий на ранкові зустрічі НУШ.

5.      Хто не намагається щосьзробити — у того нічого не виходить. Дітей з першого класу навчають не боятися пропонувати власні ідеї. У середній і старшій школі учні вже розробляють проекти, презентують їх та шукають шляхи для їхнього подальшого розвитку й упровадження.

Наших колег з Ізраїлю вразило те, наскільки українські вчителі прагнуть упроваджувати позитивні зміни в систему освіти! Вони із задоволенням погодились і надалі співпрацювати із проектом Інтернет-марафону та надали можливість кожному переглянути записи вебінарів. Усі виступи спікерів є у вільному доступі на нашому YouTube-каналі за посиланням: https://www.youtube.com/c/MARAFONOSNOVA.

Реформи системи освіти України: крок за кроком до успіху

Українська система освіти теж упевнено будує шлях до того, аби посісти ланку поряд з найкращими світовими практиками. Доказом цього є жага наших педагогів пізнавати нове, поліпшувати свій фаховий рівень та вкладати у працю частинку серця.

Надзвичайно різноманітними були теми виступів українських спікерів. Але окремо можна освітити декілька ключових ліній.

Перший день був повністю присвячений Концепції НУШ. Ми запросили вчителів пілотних шкіл та тренерів НУШ розповісти про особливості навчального процесу Нової системи освіти. Головне завдання Концепції: створити абсолютно нове освітнє середовище, у якому кожна дитина почувається щасливою та вільною у своєму розвитку.

На вебінарах говорили також про методику «навчання через гру», що передбачає залучення до навчального процесу ігрових конструкторів LEGO. Наша колега з Республіки Білорусь, Інга Тихоновецька, поділилася із слухачами вебінару як використовувати LEGO-кубики під час уроків математики, читання, трудового навчання та проектних робіт.

Друга важлива лінія вебінарів — це інклюзивна освіта. Для нашої країни ця тема не просто нова, а меганова! В Ізраїлі вже протягом 10 років успішно впроваджують цю систему освіти, ми лише вивчаємо її особливості. Але завдяки вчителям, які охоче діляться власним досвідом, ми рішуче налагоджуємо інклюзію та відкриваємо світ освіти рівної для кожного.

Серед цих учителів є Олександр Жук, переможець Національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2018 та спікер нашого Інтернет-марафону. Дев’ять років він працює вчителем інформатики у Запорізькій спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті «Джерело». Значну увагу в своїй праці Олександр приділяє проектній діяльності. Його учні постійно беруть активну участь у проектах та грантових програмах, незважаючи на вади слуху. «Усі діти рівні», — наголошує Олександр.

Переглянути записи усіх вебінарів можна за посиланням: https://www.youtube.com/c/MARAFONOSNOVA

Зустрінемось на наступному Інтернет-марафоні!

Поділитися в Viber Залишити свій відгук