11-й Інтернет-марафон: крокуємо до Нової української школи натхненно та впевнено!

Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна
благородним захопленням, поривом до чогось світлого,
розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло.

Василь Сухомлинський

Кожна дитина особлива. Природа наділяє кожного неповторними здібностями і талантами. Цьогоріч, першого вересня, усі першокласники крокуватимуть до Нової української школи, місія якої: допомогти розкрити унікальні можливості кожної дитини, та розвинути їх. З чого ж почати впровадження? Як найкраще організувати сучасний освітній простір? Які зміни чекають на вчителів?

У червні відбулося одне з найочікуваніших подій у педагогічній спільноті України: 11-й Інтернет-марафон від Видавничої групи «Основа». «Від традиційної школи крокуємо до НУШ» —  це не просто Інтернет-марафон. Це джерело найактуальнішої освітянської інформації, що запалює вогник змін та надихає наших любих учителів до навчання нового покоління сучасних учнів!

11-й Інтернет-марафон у цифрах:

  • 4 насичені дні марафону;
  • 42 спікери — фахівці освітньої галузі та експерти з багаторічним досвідом;
  • 7179 — загальна кількість слухачів;
  • 26 годин інформативних педагогічних вебінарів!

У 2017–2018 навчальному році 100 шкіл у різних областях України пілотували Концепцію Нової української школи. Це справжні агенти змін, які стали міцною опорою для реформи освіти. Учителі пілотних шкіл і тренери НУШ, які вже почали змінюватись і змінювати підхід до навчання, виступили спікерами в 11-му Інтернет-марафоні. Крім того, глядачі прослухали онлайн-лекції від таких фахівців освітньої галузі, як:

  • тренери міжнародних проектів різних освітніх напрямів;
  • методисти та амбасадори міжнародних і українських проектів;
  • фіналісти незалежного педагогічного конкурсу «Спікер року», що відбувається у межах проекту «Global Educational Discovery».

Під час вебінарів освітлювалися питання, що цікавлять майже кожного вчителя не лише початкових класів, а також середньої та старшої школи. Кожен зі слухачів зміг зібрати цілу скарбницю корисних знань та нових ідей!

Навчаємо по-новому! Навчаємо сучасно! Навчаємо для життя!

Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства», в основі якої — спілкування, взаємодія та співпраця між учителями, батьками й учнями. Наші спікери поділилися у вебінарах власним досвідом залучення родини до добудови освітньо-професійної траєкторії дитини. Спікери висвітлили різноманітні ідеї та методи, засновані на співпраці, що сприятимуть соціалізації учнів та зміцненню ролі родини у освітньому процесі.

Педагогіка партнерства також передбачає створення нового освітнього середовища. Сучасне та технічне середовище сприятиме більш ефективній і зручній роботі вчителя та підвищать інтерес учнів до навчання, стимулюватимуть їх до пошуково-діяльнісної роботи. У вебінарах наводили детальні приклади залучення сучасних технологій в освітній процес, використання інтерактивних плакатів, медіапрезентацій, проведення різноманітних свят і квестів, залучення до навчання смартфонів та інших електронних гаджетів.

Крім того, у Новій українській школі зросте частка проектних робіт. STEM-проекти — це нове джерело для розвитку учнів, що вже широко використовують у багатьох країнах Європи й Америки. У своїх вебінарах декілька спікерів розповіли про досвід підготовки та участі у міжнародних проектах і конкурсах. Яскравими прикладами стали ідеї використання робототехнічних наборів Wedo 2.0 у проектах STEM і STEAM, та STEM-проект «Тварини Біларусії» від спікера Тихоновецької Інги з Республіки Біларусь.

Ішлося також про зниження бюрократії в роботі вчителя. Для цього спікерами було запропоновано безліч мобільних додатків та інтерет-ресурсів. Вони значно знижують рівень паперової роботи та відкривають нові шляхи для сучасного навчання. Серед найпоширеніших додатків учителі відмітили:

  • One Note;
  • Google Docs;
  • Learning app;
  • Online Test Pad та інші.

Одним із найяскравіших соціальних кроків до майбутнього є впровадження інклюзивної освіти. Зміни, засновані на цих принципах, дають змогу кожному громадянинові нашої держави, незалежно від фізичних можливостей і розумових здібностей, здобувати освіту на одному рівні з іншими. Глебова Тетяна та Коваль Жанна освітили основні положення реформи, розповіли про обов’язки вчителя та асистента, навели приклади вправ та завдань, для навчання дітей з особливими потребами.

Найголовніший висновок, що зміг зробити кожен глядач 11-го Інтернет-марафону: організація сучасного освітнього середовища та використання новітніх технологій — це під силу кожному вчителеві! Зміни — це рух уперед, що дає змогу формувати освічену та міцну громаду, спроможну побудувати сучасну європейську державу! Вебінари від наших спікерів є найкращим прикладом того, що все починається з учителя. А вчитель, який не боїться змін та завжди крокує у ногу із часом, неодмінно стане найкращим провідником для учнів у світле майбутнє!

Якщо ви не мали змоги долучитися до онлайн-трансляції, або бажаєте ще раз прослухати вебінари, що вподобали, то можете переглянути всі відео у зручний для себе час на нашому каналі у YouTube за посиланням: https://www.youtube.com/c/MARAFONOSNOVA.

Дякуємо, що залишаєтесь із нами!

До зустрічі у наступних Інтернет-марафонах від Видавничої групи «Основа»!