Нова українська школа — у запитаннях та відповідях. Частина 6. Статуси навчальних закладів

Яка подальша доля НВК?

У Законі України «Про освіту» не вживають термін «навчально-виховний комплекс», але натомість Закон (частина 4 статті 22) дозволяє закладу освіти здійснювати освітню діяльність одночасно на різних рівнях і за різними видами освіти, утворюючи для цього окремі структурні підрозділи.

Отже, гімназія (заклад загальної середньої освіти ІІ ступеня) може мати усвоєму складі структурний підрозділ — початкову школу, а ліцей (заклад загальної середньої освіти ІІІ ступеня) може мати у своєму складі такі структурні підрозділи, як гімназія та початкова школа.

Школам, які до ухвалення нового ЗУ «Про освіту» діяли як НВК, потрібно змінити тип закладу на один із зазначених вище.

Крім того, дитячі садочки також можуть бути структурним підрозділом закладу загальної середньої освіти.

Також стаття 22 ЗУ передбачає, що «заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі й інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи».

Наш заклад освіти нині має статус школи-гімназії, у ньому функціонують 1–11 класи. Яким буде наш статус за новим Законом України «Про освіту»? Чи може він бути комплексом: початкова школа – гімназія –ліцей?

Такий заклад освіти називатиметься ліцеєм (заклад освіти ІІІ ступеня), адже згідно із Законом України «Про загальну середню освіту» (останній абзац частини 1 статті 9) заклад має іменуватися за найвищим рівнем освіти.

Водночас в установчих документах такого закладу освіти буде зазначено, що в його складі є структурні підрозділі «початкова школа» і «гімназія» (заклад освіти ІІ ступеня).

Упорядковано за матеріалами сайтів: mon.gov.ua, osvita.ua, nus.org.ua, платформи EdEra.