Клас у стилі НУШ

Особливості та приклади оформлення класу згідно вимог Нової української школи.

НУШ – це не тільки відсутність купи підручників та нові програми. Це ще й новий освітній простір, який має бути зручним та комфортним для кожного першокласника. Ба більше, облаштування кабінету братиме безпосередню участь у навчальному процесі. Принаймні так має бути.

Як же виглядатиме Нова українська школа в ідеалі? Вже, мабуть, всім відомо, що клас необхідно поділити на певні навчальні зони, нагадаємо:

  • Для навчально-пізнавальної діяльності.
  • Змінні тематичні осередки.
  • Ігрові.
  • Для художньо-творчої діяльності.
  • Для проведення дослідів.
  • Для відпочинку.
  • Бібліотечка.
  • Осередок вчителя.

При цьому меблі у класі мають відповідати декільком важливим критеріям, серед яких: ергономічність, безпечність, міцність, певні форма, колір, розміри та вага, а також естетичність. Більше детально з усіма вимогами можна ознайомитися в офіційному наказі МОН

І поки мережею ширяться світлини зі зручними та яскравими класними кімнатами, якими можуть похвалитися пілотні школи, вчителі, які у наступному навчальному році працюватимуть за стандартами НУШ, вирішують, як створити свій ідеальний клас. Тим більш, що рекомендації МОН – лише основа для творчості, все цілком залежить від вашої фантазії!

1. Осередок для навчально-пізнавальної діяльності. 

Саме тут діти здійснюватимуть свої перші відкриття та робитимуть упевнені кроки у навчанні. У цій зоні треба розмістити мобільні парти, які можна буде легко переміщувати для зручної групової чи індивідуальної роботи учнів. Отже, необхідно не просто підібрати зручні столи, а ще й вдало розрахувати корисну площу, яку ви можете без проблем використати. Тут же будуть дошки: звичайна та інтерактивна.

Доречним буде розмістити тут також невеликий стенд для розміщення інформації, яка безпосередньо стосується життя класу. Наприклад, календар днів народжень учнів, розклад уроків, план цікавих позаурочних заходів тощо.

2. Змінні тематичні осередки.

Ці осередки мають містити все необхідне для вивчення нової теми та предмету загалом. Тому саме тут варто розташовувати стенди та фліп-чарти, на яких можна розміщувати тематичні таблиці та діаграми для наочного висвітлення теми, портрети видатних діячів, книжки.

Не дивлячись на те, що цей осередок безпосередньо стосується освітнього процесу, він має бути оформлений креативно. Так, щоб учні самі хотіли підійти ближче та усе роздивитися. Тож не шкодуйте яскравих кольорів!

3. Ігрова зона.

Ідеально, якщо в цій зоні буде невеличкий столик, за яким бажаючі могли б грати у різноманітні настільні ігри, складати пазли тощо. Тут же можна розкласти і інвентар для рухливих ігор.

4. Для художньо-творчої діяльності.

Тут все дуже просто. У цьому осередку буде зберігатися приладдя для творчих занять: від фломастерів та альбомів до полімерної глини та пластилін. А ще саме тут варто зробити невеличку виставку дитячих робіт. До речі, не обходьте увагою нікого! Адже роботи такої виставки можна змінювати хоч щодня, і кожен учень зрозуміє, що його оцінили.

5. Для проведення дослідів.

Це може бути справжній куточок природи, що розпалюватиме дослідницькі здібності ваших учнів. А досліджувати доведеться багато чого! Проте для початку діти можуть спостерігати за особливостями росту рослин чи за поведінкою рибок в акваріумі.

6. Для відпочинку.

Пам’ятаєте перші світлини з класів НУШ, на яких діти сидять на підлозі на зручному килимку? Він може стати центром зони для відпочинку та спілкування. Також тут чудово виглядатимуть зручні м’які крісла-пуфи та подушки. Тут ви можете спілкуватися з дітьми та грати в ігри, які зроблять клас справжньою командою, і тут же вони просто трохи відпочинуть та подумають.

До речі, саме тут можна розмістити «Дошку настрою», на якій кожен учень,  виставляючи навпроти свого прізвища чи фото певний смайлик, зможе показати, що відчуває: захоплення, здивування, смуток, радість тощо. А ви зможете слідкувати за тим, як змінюється настрій дітей упродовж дня.

7. Бібліотечка.

Це не означає, що шкільна бібліотека непотрібна та ходити туди ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– зайве. Але своя міні-бібліотечка, де можна швидко знайти цікаву чи співзвучну з темою уроку літературу, ніколи не буде зайвою! Більше того, там добре влаштовувати справжній буккроссинг: учні та ви можете приносити туди власні книжки, які точно мають прочитати усі!

8. Осередок вчителя.

Це ваш особистий оазис, де все можна влаштувати так, як зручно особисто вам. Чи не чудово? Звісно, перш за все тут мають з'явитися зручні стіл з полицями/ящиками та стілець, шафи для дидактичних матеріалів. Зверніть увагу – стіл треба розташувати так, щоб ви могли бачити весь клас та бачити кожного учня.

І не забувайте, що ви не просто вчитель, а жива людина, тож сміливо розміщуйте тут те, що вам подобається: квіти, світлини близьких, сувеніри від учнів тощо. До речі, на стіні біля столу можна повісити у красивих рамочках дипломи з курсів підвищення кваліфікації чи за участь у різноманітних конкурсах.

Новий освітній простір – чудовий шанс дати волю власній фантазії та створити клас своєї мрії, в якому буде зручно і вам, і дітям.

Матеріали взято з сайту: https://naurok.com.ua/journal