9 тверджень, які зрозуміють тільки вчителі з досвідом

Очевидні факти, які починаєш розуміти після багатьох років роботи у школі.

Є ситуації, які стають зрозумілими лише тоді, коли довгий час пропрацював у школі. З’являються нові навички та вміння, про які раніше навіть не підозрювали. Очевидне для тих вчителів, що працюють багато років у школі, є таємницею для тих, хто щойно прийшов з університету. Відкриваємо завісу незвіданого.

1. Формується вміння визначати час без годинника

Педагоги з досвідом розвивають чудернацькі та точні внутрішні таймери, вони використовують їх несвідомо. І якби давали призи за точне визначення часу без годинника, вчителі стали б абсолютними чемпіонами.

2. Не страшно, якщо діти плачуть

Пригадайте свій перший рік на роботі. Сльози дитини могли повністю вибити з колії, не важливо, з якої причини вони були. Навіть якщо перед вами плакав учень, який щойно жбурнув стілець, ви його жаліли та вірили у розкаяння. А тепер ви розумієте, як відповідати дитині, яка плаче.

3. Поведінка та слова інших не є відображенням вашої цінності

Образливі слова учня в хвилину суперечки, постійні візити батьків школярів, їх дзвінки та повідомлення, чи то зневажливе ставлення від адміністрації, або ж непривітні коментарі у соціальних мережах – все це нічого не важить, коли ти знаєш цінність своєї роботи.

4. Дуже, дуже, дуже, дуже мало речей настільки значущі, як здається на перший погляд

Багатьом знайоме наростаюче почуття тривоги, коли дивишся термінові справи, список яких постійно збільшується. Задайте собі три питання: хтось стікає кров’ю? Чи зруйную я майбутнє дитини/дітей, якщо не зразу виконаю якусь задачу? Чи загрожує це моїй роботі? Якщо відповідь на всі питання – ні,  то не варто хвилюватись – все буде добре.

5. Ніхто або майже ніхто не читає ваші поурочні плани

Винятки: колеги, з якими ви готуєте інтегровані уроки, колег по методоб’єднанню (якщо дуже потрібно), молодий колега, з яким ви ділитесь досвідом. На час атестації потрібно бути насторожі. А так, мало шкіл, де адміністрація має таке низьке навантаження, аби щоденно перевіряти ваше поурочне планування.

6. Удавати, що ви знаєте, що робите, так само ефективно, наче ви дійсно знаєте, що робити

Людина не може знати все. Навіть вчителі інколи забувають щось із того, про що розповідають на уроці. Забулися? Дайте зрозуміти класу, що так задумано. Обіграйте ситуацію, але ніколи не кажіть школярам, що ви чогось не знаєте чи не вмієте.

7. Радість від принесеного пакунку зошитів на перевірку під час свят

Її немає. Більш того, даємо 90% ймовірності, що цей пакет так і не буде розпаковано до вечора перед робочим днем. І ваші домашні про це знають.

8. Школа є такою хорошою, як і її адміністрація

Варто, аби більшість керівників про це знала. Якщо вчитель іде з роботи, то він покидає не учнів, а директора. Поважне ставлення та взаєморозуміння між адміністрацією та кожним вчителем – є запорукою того, що школа стане місцем, куди захочеться повертатись.

9. Працювати стає легше

Хоча і це не зовсім так. Багато процесів стають легшими, змінюється ставлення до ситуацій, з’являється впевненість у собі. Та чи можна все передбачити? Чи можна вирахувати, яким буде навчальний рік? Чи можна вберегтись від перевтоми? Задайте ці питання вашим найдосвідченішим колегам та послухайте, як чарівно вони посміються.

А чи є у вас таємниці та знання, якими хотілося б поділитись з колегами?

Матеріали взято з сайту: https://naurok.com.ua/journal